Wersja nieobowiązująca z dnia

Nieodpłatne przeniesienie prawa własności gruntu rolnego lub gruntu pod budynkami przysługującego z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa.

Nieodpłatne przeniesienie prawa własności gruntu rolnego lub gruntu pod budynkami przysługującego z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa

Wymagane dokumenty:
1) w przypadku przeniesienia prawa własności gruntu pod zabudowaniami:
- wniosek o nieodpłatne przyznanie złożony przez osoby uprawnione lub ich następców prawnych ( w przypadku śmierci uprawnionego należy załączyć postanowienie spadkowe)
2) w przypadku przeniesienia prawa własności działki rolnej pozostającej w dożywotnim użytkowaniu
- wniosek uprawnionego o nieodpłatne przyznanie własności gruntu.
Z wnioskiem o przyznanie prawa własności działki może wystąpić również zstępny osoby uprawnionej, który faktycznie włada nieruchomością, jeżeli uprawnionymi są oboje małżonkowie, wniosek taki może być zgłoszony dopiero po śmierci obojga małżonków.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria ogólna Starostwa Powiatowego w Ostródzie ul. Jana III Sobieskiego 5, pokój nr 133.
Dokumenty można składać codziennie w godzinach od 7.00 do 15.00, natomiast w poniedziałek od 800 do 1600.

Opłaty:
Zwalnia się z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1) lit. b) ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1628 j. t z późn. zm.)

Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania (art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego - Dz. U. z 2013 r., poz. 267 j.t. z późn. zm.)

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów
- pokój Nr 325 tel. 089 642-98-56
- pokój Nr 324 tel. 089 642-98-51

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Starosty w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Ulgi:
Brak.

Informacje dodatkowe:
Własność nieruchomości przechodzi na rzecz osoby uprawnionej w drodze decyzji. O zmianie właściciela nieruchomości Starosta Ostródzki zawiadamia właściwy Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Ostródzie.

Podstawa prawna:
- art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym (Dz. U. z 1989 r. Nr 10 poz. 53).
- art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników ( Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm.),

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.