Wersja obowiązująca z dnia

Zadania Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr

Funkcję Dyrektora Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr sprawuje Jolanta Koszczał - Sekretarz Powiatu:

W ramach Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr ustala się;

  • Referat Kadr i Obsługi Rady Powiatu
  • Referat Marketingu i Współpracy Zagranicznej
  • Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli
  • Biuro Zamówień Publicznych
  • Dział Administracyjno-Gospodarczy
  • Kancelaria Ogólna

Wydział Administracji, Nadzoru i Kadr nadzoruje bezpośrednio Sekretarz Powiatu.

  1. Wydział Administracji, Nadzoru i Kadr zapewnia sprawną organizację funkcjonowania Starostwa. Do zadań wydziału należy między innymi:
    • realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa,
    • przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg, wniosków i petycji oraz prowadzenie ich rejestrów,
    • prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli prowadzonej w Starostwie przez zewnętrzne organy kontrolne,
    • zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej,
    • przygotowywanie i organizowanie spraw związanych z wyborami i referendami,
    • obsługa narad i spotkań Starosty,
    • prowadzenie spraw z zakresu podziału terytorialnego,
    • koordynowanie zadań dotyczących wypełniania obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej,
    • prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
    • zapewnienie prawidłowej obsługi informatycznej, w tym zapewnienie właściwego zaopatrzenia w sprzęt komputerowy,
    • realizacja zadań, wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej w zakresie spraw o charakterze administracyjnym, w tym między innymi:
      • przygotowanie porozumień z gminami, okręgową radą adwokacką oraz radą okręgowej izby radców prawnych,
      • przygotowanie informacji na stronę BIP,
      • przekazanie niezbędnych informacji wojewodzie i Ministrowi Sprawiedliwości,
      • przechowywanie oświadczeń, co do treści których Starosta jest administratorem danych osobowych w warunkach uniemożliwiających dostęp do nich osób nieuprawnionych.
    • nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
    • prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego.
  2. Do Referatu Kadr i Obsługi Rady Powiatu należy w szczególności:
    • prowadzenie spraw kadrowych  pracowników Starostwa, w tym:
      • prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
      • przygotowywanie skierowań dla  pracowników na badania lekarskie i szkolenia bhp,
      • przygotowywanie dokumentacji dotyczącej ocen okresowych pracowników,
      • przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i prowadzenie ich ewidencji,
      • prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
    • prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz ewidencji urlopów wypoczynkowych Kierowników podległych jednostek organizacyjnych: PCPR, ZDP i  PUP,
    • przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzenia otwartych i konkurencyjnych naborów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie,
    • prowadzenie spraw związanych z rodzicielstwem,
    • prowadzenie dokumentacji dotyczącej szkolenia, kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
    • sporządzanie wniosków o odznaczenia dla pracowników Starostwa,
    • przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie wydziałami i stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji i Zarządu oraz innych materiałów
    • na posiedzenia i obrady tych organów,
    • prowadzenie rejestrów i przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy Powiatu,
    • przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
    • prowadzenie rejestru wniosków, interpelacji i zapytań radnych,
    • organizacja i obsługa zebrań, sesji Rady, posiedzeń jej komisji i Zarządu, w tym sporządzanie protokołów,
    • organizowanie szkoleń radnych,
    • prowadzenie ewidencji udzielanych informacji publicznych z zakresu działania  wydziału,
    • koordynowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznych.
  3. Do Referatu Marketingu i Współpracy Zagranicznej należy w szczególności:
    • realizacja zadań promocyjnych wynikających z obowiązujących powiat dokumentów strategicznych,
    • realizacja zadań związanych z udostępnieniem herbu i flagi powiatu, a także innej symboliki (np. logo),
    • prowadzenie spraw związanych z udziałem powiatu w rankingach i konkursach,
    • inicjowanie, planowanie, koordynowanie oraz nadzór nad kampaniami promocyjnymi, informacyjnymi i społecznymi z udziałem powiatu,
    • współpraca w zakresie promocji powiatu z organami administracji rządowej i samorządowej, stowarzyszeniami oraz innymi organizacjami i instytucjami,
    • reprezentowanie powiatu podczas imprez wystawienniczych i innych o charakterze promocyjnym, w tym organizacja i obsługa stoiska;
    • prowadzenie spraw dotyczących projektowania, zamawiania i dystrybucji powiatowych gadżetów i wydawnictw promocyjnych oraz nadzór graficzny i merytoryczny w tym zakresie,
    • administrowanie oficjalną stroną internetową powiatu oraz prowadzenie działań promocyjno- informacyjnych w social mediach,
    • inicjowanie kontaktów zagranicznych, wspólnych przedsięwzięć w ramach umów z partnerami zagranicznymi oraz realizacja i koordynowanie działań wynikających z tych umów,
    • organizowanie pobytów delegacji zagranicznych oraz wyjazdów za granicę oficjalnych delegacji władz powiatu,
    • współdziałanie ze środkami masowego przekazu w zakresie działalności powiatu i jego organów, jednostek organizacyjnych powiatu oraz Starostwa.
  4. Do zakresu działania Działu Administracyjno- Gospodarczego należy:
    • zaopatrywanie Starostwa w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe, kancelaryjne i gazety,
    • przygotowywanie i realizacja umów związanych z eksploatacją i administrowaniem budynkami Starostwa,
    • wykonywanie czynności mających na celu przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych w Starostwie, w tym zlecanie niezbędnych przeglądów,
    • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu,
    • współpraca w zakresie niezbędnych napraw i konserwacji,
    • współdziałanie z firmami wykonującymi zadania w zakresie utrzymania czystości i dozoru obiektu,
    • rozliczanie eksploatacji własnych środków transportu,
    • prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
    • prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych przy współpracy z Wydziałem Finansowym.
  5. Do zadań Kancelarii Ogólnej należy:
    • przyjmowanie, rejestrowanie oraz rozdzielanie korespondencji w systemie EZD oraz przekazywanie korespondencji wydziałom, stanowiskom pracy i jednostkom organizacyjnym,
    • wysyłanie korespondencji wychodzącej,
    • prowadzenie i ewidencjonowanie składu chronologicznego,
    • obsługa ePUAP,
    • obsługa interesantów,
    • rejestracja wizyt beneficjentów w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i mediacji.
  6. Do zakresu działania Biura Zamówień Publicznych należy w szczególności:
    • opracowanie i aktualizacja przepisów wewnętrznych dotyczących procedur udzielania zamówień publicznych w Starostwie,
    • opracowywanie  planu zamówień publicznych oraz jego aktualizacja w danym roku  kalendarzowym, na podstawie wydatków rzeczowych i ich zmian przedłożonych przez  komórki organizacyjne Starostwa oraz jednostki organizacyjne Powiatu w zakresie zamówień udzielanych w imieniu i na rzecz Powiatu,
    • sporządzanie rocznych sprawozdań z zamówień publicznych udzielonych przez Powiat Ostródzki, w oparciu o informacje pozyskane z komórek organizacyjnych Starostwa oraz z jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie zamówień udzielanych w imieniu i na rzecz Powiatu,
    • prowadzenie na rzecz wszystkich komórek organizacyjnych Starostwa postępowań  o udzielenie zamówień publicznych, do których mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa Pzp), w tym opracowywanie dokumentacji przetargowej we współpracy z komórką organizacyjną Starostwa, której postępowanie dotyczy,
    • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych poprzez platformę elektroniczną, w tym e-zamowienia oraz zamieszczanie stosownych ogłoszeń i innych dokumentów w Biuletynie Informacji Publicznej,
    • przygotowywanie wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych informacji do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
    • stały udział w pracach komisji przetargowych,
    • podejmowanie czynności w procesach odwoławczych dotyczących postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp,
    • prowadzenie rejestru zamówień publicznych, do których mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp;
    • prowadzenie rozliczeń wadiów oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów, w porozumieniu z komórką organizacyjną Starostwa, której dane zamówienie dotyczy,
    • przygotowywanie – w porozumieniu z komórką organizacyjną, której zamówienie dotyczy, ogłoszenia do Biuletynu Zamówień Publicznych o wykonaniu umowy,
    • współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa wdrażającymi działania/projekty dofinansowywane ze źródeł zewnętrznych,
    • udzielanie konsultacji jednostkom organizacyjnym Powiatu, na ich wniosek, w zakresie poprawności stosowania przepisów ustawy Pzp oraz udzielania zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130.000 złotych,
    • kontrola, na polecenie Starosty Ostródzkiego, postępowań o udzielanie zamówień publicznych prowadzonych przez jednostki organizacyjne Powiatu Ostródzkiego.
  7. Do zakresu działania Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli należy w szczególności:
    • niezależne badanie systemów zarządzania i kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu, w tym ocena adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli,
    • ocena zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi procedurami wewnętrznymi w powiatowych jednostkach organizacyjnych,
    • ocena efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli,
    • ocena wiarygodności sprawozdań finansowych oraz sprawozdania z wykonania budżetu,
    • wykonywanie czynności doradczych w zakresie audytu wewnętrznego, mające na celu usprawnienie funkcjonowania jednostek,
    • przeprowadzanie analizy obszarów ryzyka powiatowych jednostek organizacyjnych oraz wybór zadań do audytu wewnętrznego,
    • opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego Powiatu opartego na analizie ryzyka,
    • realizacja zadań audytowych zgodnie z zatwierdzonym przez Starostę rocznym planem,
    • przedkładanie Staroście sprawozdań i informacji w zakresie realizowanych zadań audytowych,
    • sporządzanie i przedstawianie Staroście sprawozdań z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok poprzedni,
    • prowadzenie monitoringu wdrażania zaleceń oraz przeprowadzanie czynności sprawdzających zadań zapewniających z zakresu audytu,
    • współdziałanie i współpraca z inspektorami kontroli zewnętrznej i audytorami zewnętrznymi,
    • gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych audytów,
    • wykonywanie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
    • przedkładanie Staroście wniosków w sprawie rozpatrzenia określonych problemów związanych z działalnością kontrolowanych podmiotów,
    • przeprowadzanie na zlecenie Starosty kontroli wewnętrznej w Starostwie w zakresie zadań będących w kompetencji kierownika jednostki,
    • przygotowywanie projektów planów kontroli,
    • opracowywanie informacji o przebiegu i wynikach kontroli,
    • gromadzenie dokumentacji z działalności kontrolnej.