Wersja nieobowiązująca z dnia
Zadania Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr
Funkcję Naczelnika Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr sprawuje Jolanta Koszczał - Sekretarz Powiatu:
W ramach Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr ustala się;
- Biuro Zamówień Publicznych
- Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli
- Biuro Rady Powiatu
- Biuro Kadr
- Dział Administracyjno-Gospodarczy, w tym jedno stanowisko pracy w Morągu, którego zadaniem jest obsługa administracyjna oddziałów zamiejscowych
- Kancelarię Ogólną
Wydział Administracji, Nadzoru i Kadr nadzoruje bezpośrednio Sekretarz Powiatu.
Wydział Administracji, Nadzoru i Kadr zapewnia sprawną organizację funkcjonowania Starostwa. Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
- Prowadzenie zbiorczych ewidencji skarg i wniosków wpływających do Starostwa, przekazywanie ich wydziałom bądź stanowiskom pracy oraz innym jednostkom do załatwienia według właściwości,
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli prowadzonej w Starostwie przez zewnętrzne organy kontrolne,
- Zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej,
- Przygotowywanie i organizowanie spraw związanych z wyborami i referendami,
- Obsługa narad i spotkań Starosty,
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,
- Prowadzenie spraw z zakresu podziału terytorialnego,
- Koordynowanie zadań dotyczących wypełniania obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- Koordynowanie zadań związanych z realizacją ustawy o ochronie danych osobowych,
- Prowadzenie ewidencji wysłanych wniosków o zarejestrowanie zbioru danych osobowych,
- Utrzymywanie w ciągłej sprawności sprzętu komputerowego,
- Opracowywanie specyfikacji przetargowej na zakup sprzętu komputerowego,
- Dokonywanie zakupów oprogramowania,
- Prowadzenie współpracy z dostawcami sprzętu i oprogramowania w zakresie serwisu, gwarancji i modyfikacji programów,
- Prowadzenie podstawowego szkolenia pracowników w zakresie obsługi sprzętu komputerowego,
Do Biura Kadr należy w szczególności:
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej szkolenia, kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa
- Przeprowadzanie otwartych i konkurencyjnych naborów na wolne, urzędnicze stanowiska pracy w Starostwie,
- Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Starostwa,
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
- Przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
- Współpraca z Działem Administracyjno-Gospodarczym w zakresie BHP i higieny pracy.
Do Biura Rady Powiatu należy w szczególności:
- Przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie wydziałami i stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej Komisji i Zarządu oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- Prowadzenie rejestrów i przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy Powiatu,
- Przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych,
- Prowadzenie rejestru wniosków i zapytań radnych,
- Podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej Komisji i Zarządu, w tym sporządzanie protokołów,
- Organizowanie szkoleń radnych,
- Prowadzenie ewidencji udzielanych informacji publicznych z zakresu działania wydziału,
- Koordynowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznych.
Do zakresu działania Działu Administracyjno- Gospodarczego należy:
- Zaopatrywanie Starostwa w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe, kancelaryjne i gazety,
- Przygotowywanie i realizacja umów związanych z eksploatacją i administrowaniem siedzibą Starostwa,
- Zapewnienie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych w Starostwie,
- Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu,
- Nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach pomocniczych i obsługi w tym nad doraźnymi naprawami i konserwacją,
- Współdziałanie z firmami wykonującymi zadania w zakresie utrzymania czystości i dozoru obiektu,
- Rozliczanie eksploatacji własnych środków transportu,
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych w programie PUMA przy współpracy z Wydziałem Finansowym.
Do zadań Kancelarii Ogólnej należy:
- Przyjmowanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie właściwych ewidencji,
- Nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- Prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
- Wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- Prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego.
Do zakresu działania Biura Zamówień Publicznych należy w szczególności:
- Opracowywanie i aktualizacja przepisów wewnętrznych, dotyczących procedur zamówień publicznych,
- Opracowywanie planu zamówień publicznych Starostwa na dany rok na podstawie planu wydatków rzeczowych,
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na rzecz wszystkich komórek organizacyjnych Starostwa,
- Stały udział pracowników Biura w komisjach przetargowych i opracowywanie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- Podejmowanie czynności w procesie odwoławczym w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego,
- Prowadzenie rejestru zamówień publicznych w Starostwie,
- Kontrola postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez jednostki organizacyjne Powiatu na polecenie Starosty Ostródzkiego,
- Współpraca z komórkami wdrażającymi działania/projekty dofinansowywane ze źródeł zewnętrznych,
- Sporządzanie rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Do zakresu działania Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli należy w szczególności:
- Niezależne badanie systemów zarządzania i kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu, w tym ocena adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli,
- Ocena zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi procedurami wewnętrznymi w powiatowych jednostkach organizacyjnych,
- Ocena efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli,
- Ocena wiarygodności sprawozdań finansowych oraz sprawozdania z wykonania budżetu,
- Wykonywanie czynności doradczych w zakresie audytu wewnętrznego, mające na celu usprawnienie funkcjonowania jednostek
- Przeprowadzanie analizy obszarów ryzyka powiatowych jednostek organizacyjnych oraz wybór zadań do audytu wewnętrznego,
- Opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego Powiatu opartego na analizie ryzyka,
- Realizacja zadań audytowych zgodnie z zatwierdzonym przez Zarząd rocznym planem,
- Przedkładanie Zarządowi sprawozdań i informacji w zakresie realizowanych zadań audytowych,
- Sporządzanie i przedstawianie Zarządowi sprawozdań z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok poprzedni,
- Współdziałanie i współpraca z inspektorami kontroli zewnętrznej i audytorami zewnętrznymi,
- Gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych audytów,
- Wykonywanie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
- Przedkładanie Zarządowi lub Staroście wniosków w sprawie rozpatrzenia określonych problemów związanych z działalnością kontrolowanych podmiotów,
- Przeprowadzanie na zlecenie Starosty kontroli wewnętrznej w Starostwie w zakresie zadań będących w kompetencji kierownika jednostki,
- Przygotowywanie projektów planów kontroli,
- Opracowywanie informacji o przebiegu i wynikach kontroli,
- Gromadzenie dokumentacji z działalności kontrolnej.