Zadania Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr
Funkcję Naczelnika Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr sprawuje Jolanta Koszczał - Sekretarz Powiatu:
W ramach Wydziału Administracji, Nadzoru i Kadr ustala się;
- Biuro Zamówień Publicznych
- Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli
- Biuro Rady Powiatu
- Biuro Kadr
- Dział Administracyjno-Gospodarczy, w tym jedno stanowisko pracy w Morągu, którego zadaniem jest obsługa administracyjna oddziałów zamiejscowych
- Kancelarię Ogólną
- Biuro Promocji
Wydział Administracji, Nadzoru i Kadr nadzoruje bezpośrednio Sekretarz Powiatu.
Wydział Administracji, Nadzoru i Kadr zapewnia sprawną organizację funkcjonowania Starostwa. Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:
- realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa,
- przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg, wniosków i petycji oraz prowadzenie ich rejestrów,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli prowadzonej w Starostwie przez zewnętrzne organy kontrolne,
- zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej,
- przygotowywanie i organizowanie spraw związanych z wyborami i referendami,
- obsługa narad i spotkań Starosty,
- prowadzenie spraw z zakresu podziału terytorialnego,
- koordynowanie zadań dotyczących wypełniania obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- koordynowanie zadań związanych z realizacją ustawy o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie ewidencji wysłanych wniosków o zarejestrowanie zbioru danych osobowych,
- utrzymywanie w ciągłej sprawności sprzętu komputerowego,
- opracowywanie specyfikacji przetargowej na zakup sprzętu komputerowego,
- dokonywanie zakupów oprogramowania,
- prowadzenie współpracy z dostawcami sprzętu i oprogramowania w zakresie serwisu, gwarancji i modyfikacji programów,
- prowadzenie podstawowego szkolenia pracowników w zakresie obsługi sprzętu komputerowego,
- realizacja zadań, wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej w zakresie spraw o charakterze administracyjnym, w tym między innymi:
- przygotowanie porozumień z gminami, okręgową radą adwokacką oraz radą okręgowej izby radców prawnych,
- przygotowanie informacji na stronę BIP,
- przekazanie niezbędnych informacji wojewodzie i Ministrowi Sprawiedliwości,
- przechowywanie oświadczeń, co do treści których Starosta jest administratorem danych osobowych w warunkach uniemożliwiających dostęp do nich osób nieuprawnionych.
Do Biura Kadr należy w szczególności:
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników Starostwa, w tym:
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
- przygotowywanie skierowań dla pracowników na badania lekarskie i szkolenia bhp,
- przygotowywanie dokumentacji dotyczącej ocen okresowych pracowników,
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i prowadzenie ich ewidencji,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz ewidencji urlopów wypoczynkowych Kierowników podległych jednostek organizacyjnych: PCPR, ZDP i PUP,
- przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzenia otwartych i konkurencyjnych naborów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie,
- prowadzenie spraw związanych z rodzicielstwem,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej szkolenia, kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
- sporządzanie wniosków o odznaczenia dla pracowników Starostwa.
Do Biura Rady Powiatu należy w szczególności:
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie wydziałami i stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji i Zarządu oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- prowadzenie rejestrów i przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy Powiatu,
- przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
- prowadzenie rejestru wniosków i zapytań radnych,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem zebrań, sesji Rady, posiedzeń jej komisji i Zarządu, w tym sporządzanie protokołów,
- organizowanie szkoleń radnych,
- prowadzenie ewidencji udzielanych informacji publicznych z zakresu działania wydziału,
- koordynowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznych.
Do zakresu działania Działu Administracyjno- Gospodarczego należy:
- zaopatrywanie Starostwa w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe, kancelaryjne i gazety,
- przygotowywanie i realizacja umów związanych z eksploatacją i administrowaniem siedzibą Starostwa,
- zapewnienie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w Starostwie, w tym zlecanie niezbędnych przeglądów,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu,
- nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach pomocniczych i obsługi w tym nad doraźnymi naprawami i konserwacją,
- współdziałanie z firmami wykonującymi zadania w zakresie utrzymania czystości i dozoru obiektu,
- rozliczanie eksploatacji własnych środków transportu,
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych w programie PUMA przy współpracy z Wydziałem Finansowym.
Do zadań Kancelarii Ogólnej należy:
- przyjmowanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie właściwych ewidencji,
- ewidencjonowanie i wysyłanie korespondencji wychodzącej,
- obsługa ePUAP,
- obsługa interesantów,
- prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego.
Do zakresu działania Biura Zamówień Publicznych należy w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja przepisów wewnętrznych dotyczących procedur udzielania zamówień publicznych w Starostwie,
- opracowywanie planu zamówień publicznych oraz jego aktualizacja w danym roku kalendarzowym, na podstawie wydatków rzeczowych i ich zmian przedłożonych przez komórki organizacyjne Starostwa oraz jednostki organizacyjne Powiatu w zakresie zamówień udzielanych w imieniu i na rzecz Powiatu,
- sporządzanie rocznych sprawozdań z zamówień publicznych udzielonych przez Powiat Ostródzki, w oparciu o informacje pozyskane z komórek organizacyjnych Starostwa oraz z jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie zamówień udzielanych w imieniu i na rzecz Powiatu,
- prowadzenie na rzecz wszystkich komórek organizacyjnych Starostwa postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa Pzp), w tym opracowywanie dokumentacji przetargowej we współpracy z komórką organizacyjną Starostwa, której postępowanie dotyczy,
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych poprzez platformę elektroniczną, w tym e-zamowienia oraz zamieszczanie stosownych ogłoszeń i innych dokumentów w Biuletynie Informacji Publicznej,
- przygotowywanie wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych informacji do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
- stały udział w pracach komisji przetargowych,
- podejmowanie czynności w procesach odwoławczych dotyczących postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych, do których mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp;
- prowadzenie rozliczeń wadiów oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów, w porozumieniu z komórką organizacyjną Starostwa, której dane zamówienie dotyczy,
- przygotowywanie – w porozumieniu z komórką organizacyjną, której zamówienie dotyczy, ogłoszenia do Biuletynu Zamówień Publicznych o wykonaniu umowy,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa wdrażającymi działania / projekty dofinansowywane ze źródeł zewnętrznych,
- udzielanie konsultacji jednostkom organizacyjnym Powiatu, na ich wniosek, w zakresie poprawności stosowania przepisów ustawy Pzp oraz udzielania zamówień, których wartość jest mniejsza niż 130.000 złotych,
- kontrola, na polecenie Starosty Ostródzkiego, postępowań o udzielanie zamówień publicznych prowadzonych przez jednostki organizacyjne Powiatu Ostródzkiego.
Do zakresu działania Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli należy w szczególności:
- niezależne badanie systemów zarządzania i kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu, w tym ocena adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli,
- ocena zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi procedurami wewnętrznymi w powiatowych jednostkach organizacyjnych,
- ocena efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli,
- ocena wiarygodności sprawozdań finansowych oraz sprawozdania z wykonania budżetu,
- wykonywanie czynności doradczych w zakresie audytu wewnętrznego, mające na celu usprawnienie funkcjonowania jednostek,
- przeprowadzanie analizy obszarów ryzyka powiatowych jednostek organizacyjnych oraz wybór zadań do audytu wewnętrznego,
- opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego Powiatu opartego na analizie ryzyka,
- realizacja zadań audytowych zgodnie z zatwierdzonym przez Starostę rocznym planem,
- przedkładanie Staroście sprawozdań i informacji w zakresie realizowanych zadań audytowych,
- sporządzanie i przedstawianie Staroście sprawozdań z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok poprzedni,
- współdziałanie i współpraca z inspektorami kontroli zewnętrznej i audytorami zewnętrznymi,
- gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych audytów,
- wykonywanie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
- przedkładanie Staroście wniosków w sprawie rozpatrzenia określonych problemów związanych z działalnością kontrolowanych podmiotów,
- przeprowadzanie na zlecenie Starosty kontroli wewnętrznej w Starostwie w zakresie zadań będących w kompetencji kierownika jednostki,
- przygotowywanie projektów planów kontroli,
- opracowywanie informacji o przebiegu i wynikach kontroli,
- gromadzenie dokumentacji z działalności kontrolnej.
Do Biura Promocji należy w szczególności:
- realizacja zadań promocyjnych wynikających z obowiązujących powiat dokumentów strategicznych,
- realizacja zadań związanych z udostępnieniem herbu i flagi powiatu, a także innej symboliki (np. logo),
- prowadzenie spraw związanych z udziałem powiatu w rankingach i konkursach,
- inicjowanie, planowanie, koordynowanie oraz nadzór nad kampaniami promocyjnymi, informacyjnymi i społecznymi z udziałem powiatu,
- współpraca w zakresie promocji powiatu z organami administracji rządowej i samorządowej, stowarzyszeniami oraz innymi organizacjami i instytucjami,
- reprezentowanie urzędu podczas imprez wystawienniczych i innych o charakterze promocyjnym, w tym organizacja i obsługa stoiska;
- prowadzenie spraw dotyczących projektowania, zamawiania i dystrybucji powiatowych gadżetów i wydawnictw promocyjnych oraz nadzór graficzny i merytoryczny w tym zakresie,
- administrowanie oficjalną stroną internetową powiatu oraz prowadzenie działań promocyjno- informacyjnych w social mediach,
- inicjowanie kontaktów zagranicznych, wspólnych przedsięwzięć w ramach umów z partnerami zagranicznymi oraz realizacja i koordynowanie działań wynikających z tych umów,
- organizowanie pobytów delegacji zagranicznych oraz wyjazdów za granicę oficjalnych delegacji władz powiatu,
- współdziałanie ze środkami masowego przekazu w zakresie działalności powiatu i jego organów, jednostek organizacyjnych powiatu oraz Starostwa.