Wersja obowiązująca z dnia
Zadania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów
Funkcję Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów sprawuje: Marek Standara, pokój nr 322 tel. 0-89 642-98-33,
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów nadzoruje Starosta
WYKAZ PRACOWNIKÓW WYDZIAŁU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI I EWIDENCJI GRUNTÓW W OSTRÓDZIE
- Lidia Nowicka – Inspektor – gospodarka nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa na terenie miasta Ostróda, gminy Grunwald i gminy Łukta, pok. nr 325, tel. 89 642-98-56
- Iwona Jankowska – Inspektor – gospodarka nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa na terenie gminy Ostróda, miasta i gminy Miłomłyn i gminy Dąbrówno, pok. nr 325, tel. 89 642-98-56
- Mariusz Ignatjuk – Inspektor – gospodarka nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa na terenie miasta i gminy Morąg, miasta i gminy Miłakowo i gminy Małdyty, pok. nr 324, tel. 89 642-98-51
- Anna Ankowska –Geodeta -prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie miasta i gminy Miłomłyn, prowadzenie rejestru cen nieruchomości, pok. nr 322, tel. 89 642-98-37,
- Katarzyna Pajdak –Podinspektor - prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie miasta Ostróda, pok. nr 322, tel. 89 642-98-37,
- Beata Pełech – Podinspektor - prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Ostróda, pok. nr 333, tel. 89 642-98-21,
- Anna Gapa - Starszy Geodeta - prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Łukta, pok. nr 337, tel. 89 642-98-35,
- Olga Kosiniak - wydawanie wypisów, wyrysów udzielanie informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków, pok. nr 331, tel. 89 642-98-38,
- Aleksandra Koszczał - Geodeta - gospodarka nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu Ostródzkiego, pok. nr 323, tel. 89 642-98-34,
- Luiza Owczarczyk - Podinspektor - prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Dąbrówno i gminy Grunwald, pok. 337, tel. 89 642-98-35.
WYKAZ PRACOWNIKÓW ODDZIAŁU W MORAGU
- Milena Dubicka - Inspektor - prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie miasta Morąg i gminy Małdyty, wydawanie wypisów i wyrysów z rejestru ewidencji gruntów i budynków, prowadzenie rejestru cen nieruchomości, pok. nr 8, tel. 89 642-98-98
- Alicja Cołoś - Podinspektor - prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Morąg, miasta Miłakowo i gminy Miłakowo, wydawanie wypisów i wyrysów z rejestru ewidencji gruntów i budynków, prowadzenie rejestru cen nieruchomości, pok. nr 9, tel. 89 642-98-98
Do podstawowych zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów należy:
- prowadzenie bazy danych ewidencji gruntów i budynków części opisowej w formacie informatycznym,
- wydawanie baz danych EGiB,
- prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,
- sporządzanie zawiadomień o zmianach w operacie ewidencji gruntów i budynków dla organów podatkowych w formie elektronicznej,
- sporządzanie zawiadomień o zmianach w operacie ewidencji gruntów i budynków dla organów podatkowych, ksiąg wieczystych i właścicieli,
- prowadzenie rejestru cen nieruchomości określonych w aktach notarialnych,
- wydawanie danych ze zbioru rejestru cen nieruchomości,
- wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków oraz udzielanie informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków,
- prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących wydawania dokumentów i udzielania informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków,
- sporządzanie zestawień zbiorczych rocznych,
- sporządzanie sprawozdań dla celów statystyki publicznej,
- wydawanie zaświadczeń z bazy EGiB,
- badanie stanów prawnych nieruchomości,
- wyjaśnianie rozbieżności pomiędzy zapisem w księgach wieczystych a operatem ewidencji gruntów i budynków,
- sporządzanie dokumentacji do regulowania działu I ksiąg wieczystych.
- przeprowadzanie okresowych aktualizacji danych ewidencyjnych,
- przeprowadzanie modernizacji ewidencji gruntów i budynków,
- wymiana danych między bazami danych ewidencji oraz udostępnianie danych z ewidencji innym systemom informatycznym lub teleinformatycznym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
- prowadzenie postępowań dotyczących aktualizacji baz danych ewidencji gruntów i budynków,
- skanowanie dowodów zmian w celu utworzenia elektronicznej bazy danych,
- prowadzenie archiwizacji na stanowisku pracy,
- W zakresie gospodarki nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa:
- Prowadzenie, ewidencjonowanie i aktualizacja zasobu nieruchomości Skarbu Państwa – program „Mienie”;
- Sporządzanie planu wykorzystania zasobu;
- Sporządzanie sprawozdań z gospodarowania zasobem nieruchomości Skarbu Państwa;
- Zapewnienie wyceny nieruchomości Skarbu Państwa;
- Zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa – wycena nieruchomości, podziały nieruchomości, wznowienia, rozgraniczenia, roboty budowlane, remonty związane z zabezpieczeniem nieruchomości przed zniszczeniem;
- Współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
- Obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi – w tym użytkowanie, służebność przesyłu, służebności gruntowe, hipoteka;
- Sprzedaż, zamiana, darowizna nieruchomości z zasobu nieruchomości Skarbu Państwa w trybie bezprzetargowym,
- Przeprowadzanie procedury przetargowej i organizacja przetargów na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
- Wydzierżawianie, wynajem oraz użyczanie nieruchomości z zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
- Oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości z zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących przekazywania nieruchomości z zasobu nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących wygaśnięcia prawa trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach stanowiących własność Skarbu Państwa oraz przekazywania tego prawa pomiędzy jednostkami organizacyjnymi;
- Prowadzenie postępowań w sprawach przekazania w zarząd Lasom Państwowym gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa, a przeznaczonych do zalesienia;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wygaśnięcia prawa trwałego zarządu w stosunku do nieruchomości niewchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa - wód płynących, na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne;
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w trybie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości – decyzja administracyjna oraz w trybie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów – zaświadczenie;
- Prowadzenie postępowań w sprawie sprzedaży nieruchomości Skarbu Państwa w trybie bezprzetargowym, na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych w trybie przepisów epizodycznych ustawy o gospodarce nieruchomościami, dotyczących roszczenia o sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz jej użytkownika wieczystego oraz w trybie art. 32 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami – sprzedaż za zgodą wojewody;
- Aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu;
- Naliczanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa;
- Udzielanie bonifikat od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego oraz z tytułu trwałego zarządu;
- Waloryzacja opłat rocznych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
- Umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty należności przypadających Skarbowi Państwa z tytułu gospodarowania nieruchomościami;
- Prowadzenie, naliczanie i aktualizacja pełnej ewidencji wszystkich należności przydających Skarbowi Państwa z tytułu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa;
- Podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych, w szczególności w sprawach dotyczących własności, użytkowania wieczystego lub innych praw rzeczowych na nieruchomości, postępowań o zapłatę należności za korzystanie z nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu, dzierżawy lub użyczenia, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia nieruchomości przez zasiedzenie;
- Sporządzanie wykazów do Krajowego Zasobu Nieruchomości – na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. o Krajowym Zasobie Nieruchomości;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących nabycia z mocy prawa przez Skarb Państwa prawa własności nieruchomości na podstawie przepisów ustawy z dnia 20.08.1997 r. przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym;
- Regulowanie stanów prawych nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw dotyczących komunalizacji mienia Skarbu Państwa,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nieodpłatnego przyznania prawa własności nieruchomości przyznanych do dożywotniego użytkowania - na podstawie art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nieodpłatnego przekazania własności gruntu pod budynkami, stanowiącymi odrębny od gruntu przedmiot własności – w trybie art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym;
- prowadzenie postępowań dotyczących roszczeń dawnych właścicieli do nieruchomości,
- W zakresie dodatkowych zadań zleconych z zakresu administracji rządowej:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych na podstawie art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, w sprawach dotyczących ustalenia odszkodowania za grunty wydzielone pod drogi publiczne, które przeszły z mocy prawa na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących ustalenia wysokości odszkodowań prowadzonych na podstawie przepisów ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wywłaszczenia oraz zwrotu wywłaszczonych nieruchomości;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych na podstawie art. 124 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami – dotyczących ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości poprzez zezwolenie na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych na podstawie art. 124b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami – dotyczących czasowego udostępnienia nieruchomości w celu wykonania konserwacji remontu lub usunięcia awarii ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych na podstawie art. 126 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami- dotyczących ograniczenia praw do nieruchomości w przypadku siły wyższej i zagrożenia powstania szkody;
- Prowadzenie postępowań dotyczących ustalenia wysokości odszkodowania z tytułu wywłaszczenia nieruchomości, ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w trybie art. 124 i art. 126 oraz czasowego udostępnienia nieruchomości w trybie art. 124 b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami:
- Prowadzenie postępowania scaleniowego lub wymiennego;
- Ustalanie odszkodowań w razie potrzeby, za usunięcie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń.
- sporządzanie planów dochodów i wydatków Skarbu Państwa w rozdziałach 01005, 71012 i 70005,
- sporządzanie kwartalnych i rocznych rozliczeń wydatków Skarbu Państwa w rozdziałach 01005, 71012 i 70005.
- W zakresie gospodarki nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu Ostródzkiego:
- Prowadzenie, ewidencjonowanie i aktualizacja zasobu nieruchomości Powiatu Ostródzkiego – program „Mienie”;
- Sporządzanie planu wykorzystania zasobu;
- Sporządzanie sprawozdań z gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu Ostródzkiego;
- Przygotowywanie materiałów do raportu o stanie mienia Powiatu Ostródzkiego w części dotyczącej gospodarowania nieruchomościami;
- Zapewnienie wyceny nieruchomości Powiatu Ostródzkiego;
- Zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz zlecanie prac porządkowych na nieruchomościach;
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie gospodarki nieruchomościami Powiatu Ostródzkiego – wycena nieruchomości, podziały nieruchomości, wznowienia, rozgraniczenia, roboty budowlane, remonty związane z zabezpieczeniem nieruchomości przed zniszczeniem;
- Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi i właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu Ostródzkiego, w tym sporządzanie wykazów, składanie wniosków, uzgadniania stanów posiadania, wyrażanie opinii itp.;
- Obciążanie nieruchomości Powiatu Ostródzkiego ograniczonymi prawami rzeczowymi – w tym użytkowanie, służebność przesyłu, służebności gruntowe, hipoteka;
- Sprzedaż, zamiana, darowizna nieruchomości z zasobu nieruchomości Powiatu Ostródzkiego w trybie bezprzetargowym,
- Przeprowadzanie procedury przetargowej i organizacja przetargów na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Powiatu Ostródzkiego;
- Wydzierżawianie, wynajem oraz użyczanie nieruchomości z zasobu nieruchomości Powiatu Ostródzkiego;
- Prowadzenie postepowań administracyjnych w sprawach dotyczących przekazywania nieruchomości z zasobu nieruchomości Powiatu Ostródzkiego w trwały zarząd;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących wygaśnięcia prawa trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach stanowiących własność Powiatu Ostródzkiego;
- Umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty należności przypadających Powiatowi Ostródzkiemu z tytułu gospodarowania nieruchomościami;
- Prowadzenie, naliczanie i aktualizacja pełnej ewidencji wszystkich należności przydających Powiatowi Ostródzkiemu z tytułu gospodarowania nieruchomościami;
- Regulowanie stanów prawych nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Powiatu Ostródzkiego, w tym aktualizacja i uzgadnianie treści ksiąg wieczystych prowadzonych dla nieruchomości Powiatu Ostródzkiego;
- prowadzenie spraw dotyczących nabywania nieruchomości do zasobu Powiatu Ostródzkiego, w tym komunalizacji mienia Skarbu Państwa;
- sporządzanie projektów uchwał Zarządu Powiatu w Ostródzie oraz Rady Powiatu w Ostródzie w zakresie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu Ostródzkiego;
- Prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za grunty przejęte pod poszerzenie dróg powiatowych;