Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

Polityka cookies

Serwis Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przetwarza dane w celach wynikających z funkcjonowania Serwisu oraz używa „ciasteczek” tj. plików „Cookies” w celach statystycznych i funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis do potrzeb osób go odwiedzających. Każdy odwiedzający ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce samodzielnie, dzięki czemu żadne informacje nie będą przez nas zbierane lub może kontynuować przeglądanie Serwisu akceptując stosowanie plików „Cookies”. Jednocześnie informujemy, iż szczegółowe informacje na temat tego czym są „ciasteczka” i jak je wyłączyć można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Polityka Prywatności

Skoczek

Skocz do Wyszukiwarki Skocz do Menu Głównego Skocz do Głównej Zawartości
herb Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostródzie
Poradnik interesanta Wydział Komunikacji i Transportu
Wersja z dnia

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

 

Zgodnie z art. 78 ust. 2 pkt 1 właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o zbyciu pojazdu.


Na podstawie art. 80b ust. 1 pkt 5, art. 80ba ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137) w ewidencji pojazdów gromadzi się odpowiednie dane, w tym o zbyciu pojazdu tj. dane zgłoszenia zbycia, datę zbycia pojazdu oraz dane nabywcy pojazdu

  • imię i nazwisko lub nazwę firmy
  • numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument
  • datę i miejsce urodzenia
  • numer identyfikacyjny REGON w przypadku gdy nabywcą jest osoba prawna
  • adres zamieszkania (siedziby).

Proszę pamiętać aby przy zawieraniu / spisywaniu dokumentów sprzedaży  pojazdu umieścić w/w dane, które będą niezbędne przy zgłoszeniu zbycia pojazdu.


Wymagane dokumenty:

  1. umowa, faktura lub inny dokument potwierdzający zbycie pojazdu,
  2. zawiadomienie o zbyciu pojazdu  + wzór pełnomocnictwa ( osobiście, pocztą lub przez pełnomocnika)


Termin załatwienia sprawy:

  • w tym samym dniu


Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Komunikacji i Transportu

Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Komunikacji i Transportu przy ul. Jana III Sobieskiego 5 (pokój 102 – parter) dla interesantów z terenu miasta Ostródy i gmin Grunwald, Dąbrówno, Miłomłyn, Łukta, Ostróda.
Oddział Komunikacji i Transportu w Morągu przy ul. 11 Listopada 9 ( w Urzędzie Miasta, I piętro) dla interesantów z terenu gmin Morąg, Miłakowo i Małdyty.

Godziny przyjmowania interesantów
Wydział Komunikacji i Transportu w Ostródzie: poniedziałek w godz. 8:30 - 15:30, wtorek, środa, czwartek i piątek w godz. 7:30 – 14:00.

Tel. 89 642 98 70
Oddział w Morągu: Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek 8.00 – 14.00.

Tel. 89 642 98 06; 89 642 98 39

Postawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1522 ze zm.)

Załączniki