Wersja obowiązująca z dnia
Wpis szkoły lub palcówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych przez Starostę Ostródzkiego
Wpisanie szkoły lub placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych przez Starostę Ostródzkiego
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji, zawierający:
- dane osoby (prawnej lub fizycznej) zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę (imię i nazwisko lub nazwa oraz miejsca zamieszkania lub siedziba),
- określenie typu szkoły lub rodzaju placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania,
- określenie nazw zawodów, w których szkoła będzie kształcić,
- datę rozpoczęcia działalności;
- Wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informacja o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
- realizację innych zadań statutowych,
- w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami;
- Statut szkoły lub placówki;
- Dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
- Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 - w przypadku szkoły ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej dniem rozpoczęcia działalności ;
- Pozytywna opinia Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty - w przypadku szkoły ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności;
- Dokument potwierdzający prawo do korzystania z lokalu, w którym prowadzona będzie szkoła/ placówka – np. umowa najmu lub dzierżawy;
- Dane niezbędne do wpisania szkoły/ placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (według określonego wzoru).
Opłaty:
brak.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5, pok. 133 (parter)
Termin załatwienia sprawy:
do 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego w Ostródzie, tel. (0-89) 642-98-30; pok. Nr 304.
Tryb odwoławczy:
nie przysługuje
Informacje dodatkowe:
- Po dokonaniu wpisu szkoły/ placówki do ewidencji wnioskodawca otrzymuje zaświadczenie o wpisie.
- Starosta Ostródzki wyda decyzję o odmowie wpisu do ewidencji jeżeli:
- wniosek o dokonanie wpisu nie będzie zawierał wymaganych danych, które mimo wezwania nie zostaną uzupełnione w wyznaczonym terminie,
- statut szkoły lub placówki będzie sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie zostanie zmieniony.
Podstawa prawna:
art. 82 ust. 1, 2, 2a, 3, 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z póź. zm.)