Wydawanie zaświadczeń na potwierdzenie faktów albo stanu prawnego wynikających z prowadzonej ewidencji gruntów i budynków
Wydawanie zaświadczeń na potwierdzenie faktów albo stanu prawnego wynikających z prowadzonej ewidencji gruntów i budynków.
Wymagane dokumenty:
wniosek
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria ogólna Starostwa Powiatowego w Ostródzie przy ul. Jana III Sobieskiego 5, pok. nr 133
Wnioski w formie dokumentu elektronicznego opatrzone powinny być kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (art. 63 § 3a KPA Dz.U. z 2024 r.poz.572)
Opłaty:
opłata skarbowa w wysokości 17 zł płatna w kasie Urzędu Miasta Ostróda, ul. Mickiewicza 24 lub na konto Urzędu Miasta w Ostródzie: 53 2030 0045 1110 0000 0244 6170 lub w kasie Starostwa Powiatowego w Ostródzie.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie przy przestrzeganiu terminów ustawowych
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów - Dyrektor Wydziału - pokój nr 322 tel. 89 642-98-33
Ulgi:
zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Finansów z dn. 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r. nr 187, poz. 1330.)
Podstawa prawna:
- ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 1151 z późn. zm)
- rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2014 r., poz. 219)
- ustawa o opłacie o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 2111 z póżn. zm.)