Wersja nieobowiązująca z dnia

Prowadzenie operatu ewidencji gruntów i budynków

Prowadzenie ewidencji gruntów i budynków:
1. Utrzymywanie systemu informatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej.
2. Utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dokumentami i materiałami źródłowymi, w tym prowadzenie w systemie informatycznym bieżącej aktualizacji części opisowej i kartograficznej operatu ewidencji gruntów i budynków w oparciu o:
• prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, akty normatywne, umowy dzierżaw,
• opracowania geodezyjne i kartograficzne przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zawierające wykaz zmian danych ewidencyjnych,
• dokumentację architektoniczno-budowlaną gromadzoną i przechowywaną przez organy administracji publicznej,
• ewidencję publiczną prowadzoną na podstawie innych przepisów,
• zgłoszone przez właścicieli gruntów i budynków, a w odniesieniu do gruntów państwowych i samorządowych - inne osoby fizyczne lub prawne, w których władaniu znajdują się grunty i budynki lub ich części, zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków (zmiany te powinny być zgłoszone staroście w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian).
3. Udzielanie informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków.
4. Prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości.
5. Wydawanie zaświadczeń w oparciu o dane zawarte w operacie ewidencji gruntów i budynków.
6. Wydawanie decyzji ewidencyjnych.
7. Wydawanie wypisów, wyrysów i kopii map ewidencyjnych na wniosek osób prawnych i fizycznych.
8. Bieżące zawiadamianie zainteresowanych jednostek o zaistniałych zmianach w ewidencji gruntów i budynków.
9. Sporządzenie niezbędnych zestawień z danych zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków.
10. Wykonywanie badania stanów prawnych nieruchomości, wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy zapisem ksiąg wieczystych a operatem ewidencji gruntów.
11. Występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów w celu wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków.
12.Archiwizacja wycofanych danych ewidencyjnych.
13. Ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem, archiwizacja baz.
14. Okresowa weryfikacja danych ewidencyjnych.
15. Prowadzenie spraw zawiązanych z założeniem i modernizacją ewidencji gruntów i budynków.

Wymagane dokumenty:
akty notarialne, prawomocne orzeczenia sądowe (postanowienia spadkowe, ugody) opracowania geodezyjne, opracowania architektoniczno-budowlane, zawiadomienia, zaświadczenia, wniosek strony

Miejsce złożenia dokumentów:
w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Ostródzie przy ul. Jana III Sobieskiego 5, pok. nr 133,
sprawy prowadzą:
1. Anna Ankowska – Geodeta: prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie miasta i gminy Miłomłyn
- pok. nr 320, tel. 89 642-98-37,
2. Katarzyna Pajdak – Podinspektor: prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie miasta Ostróda
- pok. nr 320, tel. 89 642-98-37,
3. Beata Pełech – Podinspektor: prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Ostróda
- pok. nr 333, tel. 89 642-98-21,
4. Anna Gapa – Geodeta: prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Łukta
- pok. nr 321, tel. 89 642-98-35,

5. Aleksandra Koszczał - Geodeta: prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Grunwald i gminy Dąbrówno
- pok. nr 321, tel. 89 642-98-35,

WYKAZ PRACOWNIKÓW ODDZIAŁU W MORAGU
1. Ireneusz Milewski – Podinspektor: prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Morąg, miasto Miłakowo i gmina Miłakowo
- pok. nr 9, tel. 89 757-29-78,

2. Milena Dubicka – Inspektor: prowadzenie ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Małdyty i miasto Morąg.

- pok. nr 5, tel. 89 757-42-44.


Dokumenty można składać codziennie w poniedziałek w godzinach 8:00 do 16:00, natomiast od wtorku do piątku w godzinach 7:00 do 15:00.

Opłaty: 
brak

Termin załatwienia sprawy: 
Niezwłocznie przy przestrzeganiu terminów ustawowych

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów - Naczelnik Wydziału-pokój nr 322 tel. 89 642-98-33

Ulgi:
Brak.

Podstawa prawna:
• ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm.)
• rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2016 r., poz. 1034 z późn. zm.) 
• Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie klasyfikacji środków trwałych (Dz.U. z 1999 r., nr 112, poz. 1316 i 1317)

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.