Bezpłatne Punkty Pomocy Prawnej
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA |
|||
Opis usługi |
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności. |
||
Kto może skorzystać |
Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady i która złoży stosowne oświadczenie. |
||
Forma zapisu |
Termin wizyty jest ustalany telefonicznie pod nr 89 642 98 03. |
||
Inne informacje |
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie porad obywatelskich. Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu |
||
Jednostka prowadząca |
Adres |
Dni i godziny dyżurów |
Telefon |
Radcy prawni |
CUP w Ostródzie
Miejska Biblioteka Publiczna
|
wt.. – godz. 900-1300 czw. – godz. 900-1300 pt. – godz. 900-1300 (dyżury pełnione na zmianę przez radcę prawnego lub adwokata)
pon. – godz. 900-1300 śr. – godz. 900-1300 pt. – godz. 900-1300 (dyżury pełnione na zmianę przez radcę prawnego lub adwokata) |
577 860 259
603 850 460 |
Adwokaci |
CUP w Ostródzie
Miejska Biblioteka Publiczna
|
pon. – godz. 900-1300 śr. – godz. 900-1300 pt. – godz. 900-1300 (dyżury pełnione na zmianę przez radcę prawnego lub adwokata)
wt. – godz. 900-1300 czw. – godz. 900-1300 pt. – godz. 900-1300 (dyżury pełnione na zmianę przez radcę prawnego lub adwokata)
|
577 860 259
603 850 460 |
Stowarzyszenie SUNSUM CORDA |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostródzie, |
pon. - pt., godz. 900-1300
|
|
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE |
|||
Opis usługi |
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja. Usługę tę opisano na osobnej Karcie. |
||
Kto może skorzystać |
Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady |
||
Forma zapisu |
Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr 89 642 98 03. |
||
Inne informacje |
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie porad obywatelskich. Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez Internet. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów. |
||
Jednostka prowadząca |
Adres |
Dni i godziny dyżurów |
Telefon |
Stowarzyszenie SUNSUM CORDA |
CUP w Ostródzie
|
pon.- pt. w godz. 1300-1700 |
577 860 259 |
NIEODPŁATNA MEDIACJA |
|||
Opis usługi
|
Mediacja jest metodą rozwiązywania konfliktów, w której uczestnicy poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań. Osoba prowadząca mediację wspiera strony w znalezieniu przez nie satysfakcjonującego porozumienia. Mediacja jest dobrowolna i poufna. Mediacje prowadzi mediator, czyli osoba profesjonalnie przygotowana do rozwiązywania sporów, która jest niezależna, bezstronna wobec uczestników i neutralna wobec przedmiotu sporu. Nieodpłatna mediacja może być prowadzona w sprawach małżeńskich, rodzinnych, sąsiedzkich, konsumenckich i w innych kwestiach spornych, w tym również w sprawach toczących się już na drodze sądowej, o ile sąd nie skierował jeszcze sprawy do mediacji sądowej. Usługa może obejmować również:
Nieodpłatna mediacja nie może być prowadzona w sprawach formalnie skierowanych do mediacji (przez sąd albo inny organ),a także w sprawach, gdzie zachodzi podejrzenie przemocy w relacji stron. |
||
Kto może skorzystać |
Uprawniona do zainicjowania takiej darmowej mediacji jest każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. Druga strona sporu, zapraszana do mediacji przez osobę uprawnioną, nie musi spełniać tych warunków. Może to być także osoba prawna np. firma, instytucja, spółdzielnia, wspólnota mieszkaniowa, |
||
Forma zapisu |
Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr 89 642 98 03
|
||
Inne informacje |
Mediacja co do zasady jest świadczona podczas osobistej wizyty |
||
Jednostka prowadząca |
adres |
dni i godziny dyżurów
|
telefon |
Szczególnie polecamy specjalistyczne dyżury mediacyjne: |
|||
Stowarzyszenie SUNSUM CORDA |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostródzie, |
pierwszy i ostatni piątek miesiąca – godz. 900 do 1300 dyżur ze specjalizacją mediacyjną |
|
Dodatkowe informacje:
- PRAWA I OBOWIĄZKI OBYWATELSKIE, ORGANY KRAJOWEJ I MIĘDZYNARODOWEJ OCHRONY PRAWNEJ, MEDIACJA I SPOSOBY POZASĄDOWEGO ROZWIAZYWANIA SPORÓW, UDZIAŁ OBYWATELI W KONSULTACJACH PUBLICZNYCH ORAZ W PROCESIE STANOWIENIA PRAWA
- Zarządzenie Nr 90/2018 Starosty Ostródzkiego w sprawie ustalenia harmonogramu świadczenia usługi pomocy prawnej przez adwokatów i radców prawnych oraz stowarzyszenie
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
- Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
- Ogłoszenie wyników Otwartego Konkursu Ofert nr 3
- Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa