Wersja obowiązująca z dnia

Wydawanie decyzji ewidencyjnych

Wydawanie decyzji w sprawach uregulowania zapisów i aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków na wniosek strony lub z urzędu. 

Wymagane dokumenty:
wniosek strony

Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty można składać codziennie w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Ostródzie ul. Jana III Sobieskiego 5 pokój 133 - w poniedziałki w godzinach od 8:00 do 16:00, natomiast od wtorku do piątku od 7:00 do 15:00.
Interesanci z terenu gmin Morąg, Miłakowo i Małdyty oraz miasta Miłakowo i miasta Morąg składają wnioski w Oddziale w Morągu przy ul. 11 Listopada 9 pok. nr 9 i nr 8.

Wnioski w formie dokumentu elektronicznego opatrzone powinny być kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (art. 63 § 3a KPA Dz.U. z 2024 r.poz.572)

Opłaty:
Wydawanie decyzji na wniosek strony podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł płatnej w kasie Urzędu Miasta Ostróda, ul. Mickiewicza 24 lub na konto Urzędu Miasta w Ostródzie: 53 2030 0045 1110 0000 0244 6170 lub w kasie Starostwa Powiatowego w Ostródzie.

Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ewidencji Gruntów - Dyrektor Wydziału - pokój nr 322 tel. 89 642-98-33.

Podstawa prawna:

  • ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 1151 z późn. zm.)
  • rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2024 r. poz. 219)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.)
  • ustawa o opłacie o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 2111 z późn.zm.)