Elektroniczna Skrzynka Podawcza (Pojazd, Kierowca)
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (Pojazd, Kierowca)
Sprawy, które można załatwić poprzez skrzynkę podawczą PWPW:
- Rejestracja pojazdu, czasowa rejestracja pojazdu, wyrejestrowanie pojazdu,
- Wydanie prawa jazdy.
Wniosek można złożyć po zalogowaniu się do systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej na stronie:
https://www.esp.pwpw.pl
Opis związany z usługą można odnaleźć na stronie:
https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help
Wypełniony formularz wniosku elektronicznego opatruje się:
1. podpisem stanowiącym podanie w postaci elektronicznej danych: imienia i nazwiska osoby wnioskującej oraz jej adres zamieszkania, potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, albo
2. bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Podstawy prawne:
1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów (Dz.U. z 2016r., poz. 1038),
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U. z 2016r., poz. 231).
3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014r., poz. 1114 ze zm.).
4. Ustawa z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013r., poz. 262 ze zm.).