Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostródzie
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostródzie
Starostwo Powiatowe w Ostródzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostródzie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Serwis zawiera dokumenty PDF, DOC, XLS z niepoprawnią logiczną strukturą dokumentu, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
Wyłączenia
- Oświadczenia majątkowe
- Petycje wnoszone do Starostwa Powiatowego w Ostródzie
- Interpelacje i zapytania radnych
- Dokumenty otrzymane z jednostek zewnętrznych
- Uchwały Rady Powiatu w Ostródzie z lat 1998-2020
- Zarządzenia Straosty Ostródzkiego z lat 2007-2017
- Informacje opublikowane przed 2018-09-23, które nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marek Jastrzębski
- E-mail: bip@powiat.ostroda.pl
- Telefon: 89 642 98 02
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Starosta Ostródzki
- Adres: Starostwo Powiatowe w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5, 14-100 Ostróda
- E-mail: sekretariat@powiat.ostroda.pl
- Telefon: 89 642 98 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Starostwa Powiatowego w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5, 14-100 Ostróda:
- Wejście główne do budynku Starostwa Powiatowego w Ostródzie dostosowane jest dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu - w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (platforma schodowa dla osób niepełnosprawnych)
- Budynek wyposażony jest w windę, przystosowaną do przewozu osób niepełnosprawnych
- Przy drzwiach znajduje się dzwonek, którym osoba powiadamia pracownika o swojej obecności
- Pracownik kancelarii ogólnej obsługuje platformę schodową oraz przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie udziela dalszych instrukcji odnośnie kierunku poruszania się po Urzędzie (wskazuje windę, numer kondygnacji oraz pokoju który jest w zainteresowaniu osoby niepełnosprawnej). Dodatkowo powiadamia, właściwego do załatwienia sprawy pracownika odpowiedniego wydziału lub sekretariat instytucji, mającej siedzibę w gmachu Urzędu
- Każdy pracownik urzędu, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób niepełnosprawnych, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej
Budynek Urzędu Miejskiego w Morągu, ul. 11 Listopada 9, 14-300 Morąg:
Budynek Centrum Użyteczności Publicznej, ul. Jana III Sobieskiego 9, 14-100 Ostróda:
- Wejście główne do budynku Centrum Użyteczności Publicznej dostosowane jest dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu - w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- Budynek wyposażony jest w windę, przystosowaną do przewozu osób niepełnosprawnych
- Każdy pracownik urzędu, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób niepełnosprawnych, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Na stronie internetowej można korzystać z następujących skrótów klawiaturowych:
- TAB - przejście do następnej pozycji
- SHIFT + TAB - przejście do poprzedniej pozycji
- ENTER - przejście do podrzędnej pozycji lub wybór pozycji
- STRZAŁKA GÓRA/DÓŁ - nawigowanie po pozycjach w zakresie jednego poziomu
- SPACJA - wybór pozycji
- ESCAPE - powrót do nadrzędnej pozycji
Strona podmiotowa BIP Starostwa Powiatowego w Ostródzie posiada następujące ułatwienia:
- odpowiedni kontrast
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- moduł wyszukiwania
- focus wokół elementów nawigacyjnych
- wyróżniony kontrast odnośników
Inne informacje i oświadczenia
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.