Zarząd Dróg Powiatowych
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie
ul. Grunwaldzka 62A
14-100 Ostróda
adres e-mail: sekretariat@zdp.ostroda.pl
strona: www.zdp.ostroda.pl
Tel. 89 646-24-14, 89 642-31-50, 89 642-31-51
REGON 510751190
NIP 741-17-72-021
Dyrektor: Małgorzata Ostrowska
Zarząd Dróg Powiatowych jest jednostką organizacyjną Powiatu Ostródzkiego działającą w formie jednostki budżetowej.
Majątek : |
||||
Nazwa |
Położenie |
Nr działki |
Powierzchnia działki |
Rodzaj zabudowy |
Zarząd Dróg Powiatowych |
miasto Ostróda |
159/41 |
0,1288 ha |
|
miasto Morąg |
571/4 |
0,5110 ha |
pomieszczenie biurowe, socjalne |
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie pracuje w następujących godzinach:
Poniedziałek - Piątek
od godz. 7:00 do 15:00
Przedmiot działania
Przedmiotem działania Zarządu Dróg Powiatowych jest pełnienie obowiązków zarządcy dróg powiatowych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych w zakresie :
- opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich, 3) pełnienie funkcji inwestora,
- utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
- realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
- przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
- koordynacja robót w pasie drogowym,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
- prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
- sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
- przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
- wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
- utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
- nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości,
- nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 17 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa.
Struktura organizacyjna Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie
W skład Zarządu Dróg wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- Dyrektor – „DN”
- Zastępca Dyrektora – „ZD”
- Radca Prawny – „RP”
- Dział Finansów, Kadr i Administracji – „FA”
- Stanowisko ds. Zatrudnienia i Płac – „FK”
- Dział Techniczny – „DT”
- Dział Utrzymania - „DU”
- Obwód Drogowy Nr 1 w Ostródzie – „OD1”
- Obwód Drogowy Nr 2 w Morągu – „OD2”
- Samodzielne stanowisko ds. ochrony danych osobowych – „ID”
- Zamówienia Publiczne – „ZP”
Obwód Drogowy Nr 1 w Ostródzie wykonuje zadania na obszarze:
Miasta Ostródy, Miasta i Gminy Miłomłyn, Gminy Grunwald, Gminy Dąbrówno i Gminy Ostróda.
Obwód Drogowy Nr 2 w Morągu wykonuje zadania na obszarze:
Miasta i Gminy Miłakowo, Miasta i Gminy Morąg, Gminy Małdyty i Gminy Łukta.
Funkcję Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje:
Małgorzata Ostrowska
Biuro Obsługi Klienta, pokój nr 5, tel. 89 642 31 50
Sekretariat, pokój nr 8,tel. 89 646 24 14
Do zadań i uprawnień Dyrektora Zarządu Dróg należy:
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
- zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Zarządu Dróg oraz jego pracowników,
- dokonywanie wszelkich czynności prawnych, w tym wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie i na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez Zarząd Powiatu oraz Starostę Ostródzkiego,
- wydawanie wszelkich zarządzeń wewnętrznych, decyzji i postanowień dotyczących działalności Zarządu Dróg,
- dokonywanie czynności prawnych związanych z prowadzeniem Zarządu Dróg zgodnie z przepisami dotyczącymi funkcjonowania jednostki organizacyjnej,
- opracowanie zakresów czynności na stanowiskach pracy oraz zapewnienie prawidłowego współdziałania poszczególnych komórek organizacyjnych,
- nadzór nad organizacją pracy w Zarządzie Dróg oraz spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- przyjmowanie rzeczowych składników mienia Zarządu Dróg, ponoszenie odpowiedzialności i gospodarowanie tym mieniem zgodnie z przepisami prawa,
- koordynowanie robót i zakupu wyposażenia w Zarządzie Dróg oraz Obwodach Drogowych,
- realizacja obowiązków kierownika zamawiającego i inwestora,
- nadzór robót z ramienia inwestora,
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem postępowania przetargowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi,
- odpowiedzialność za realizację obowiązków jakie spoczywają na zarządcy dróg zgodnie z ustawą o drogach publicznych,
- sprawowanie nadzoru w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- realizacja uchwał Rady Powiatu, Zarządu Powiatu oraz zarządzeń i innych decyzji Starosty Ostródzkiego,
- przygotowywanie rocznych propozycji do planów i przedkładanie ich Zarządowi Powiatu przy zatwierdzaniu budżetu powiatu,
- organizowanie i zapewnianie prawidłowego działania kontroli a także należyte wykorzystywanie wyników kontroli.
Zastępca Dyrektora i Główny Księgowy realizują zadania wyznaczone im przez Dyrektora i przed nim ponoszą odpowiedzialność za ich wykonanie.
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio podległych, w zakresie ustalonym przez Dyrektora,
- zapewnienie prawidłowego współdziałania poszczególnych działów,
- opracowywanie zakresu zadań i obowiązków dla pracowników swojego pionu,
- wprowadzanie zmian i usprawnień organizacyjnych w podległych działach bez naruszania struktury organizacyjnej Zarządu Dróg oraz w ramach ustalonej etatyzacji dla podległego pionu,
- nadzorowanie całokształtu spraw z zakresu działania podległych działów,
- kierowanie pracą podległych pracowników,
- przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Funkcję Zastępcy Dyrektora w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje:
Grzegorz Puzon
Telefon: 89 642-31-56, pokój nr 8
Zastępuje Dyrektora podczas jego nieobecności.
Zastępca Dyrektora przyjmuje interesantów we wtorki każdego tygodnia od 8:00 do 10:00
Do zakresu działania i odpowiedzialności Zastępcy Dyrektora należy sprawowanie nadzoru, kontroli oraz inicjowanie i koordynacja pracy podległych działów w szczególności w zakresie nadzoru nad:
- realizacją robót remontowych i inwestycyjnych:
- weryfikacja dokumentacji technicznej i kosztorysów inwestorskich,
- prowadzenie gospodarki gruntami na cele drogowe,
- koordynacja zadań remontowych i inwestycyjnych oraz ich rozliczeń,
- nadzór techniczny realizowanych inwestycji.
- bieżącym utrzymaniem dróg, ulic i obiektów mostowych, ewidencja:
- utrzymanie i remont dróg i ulic, chodników, obiektów inżynierskich i urządzeń zabezpieczających ruch na drogach i ulicach powiatowych,
- koordynacja robót w pasie drogowym,
- prowadzenie okresowych przeglądów stanu dróg,
- organizowanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających,
- uzgodnienia lokalizacji urządzeń w pasie drogowym,
- naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego, pobieranie opłat i kar w zakresie określonym w ustawie o drogach.
- Nadzór nad prowadzeniem ewidencji dróg i obiektów inżynieryjnych, tj. aktualizacje ewidencji dróg i obiektów inżynieryjnych.
- Nadzór nad realizacją zadań z zakresu inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. organizacja ruchu na wypadek awarii, zdarzeń losowych, czasowych zamknięć odcinków dróg.
Funkcję Głównego Księgowego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje: Grażyna Maliszewska
Telefon: 89 642-31-55, pokój nr 9
Działem Finansów, Kadr i Administracji bezpośrednio kieruje Główny Księgowy Zarządu Dróg Powiatowych – Grażyna Maliszewska
Do zakresu działania Działu Finansów, Kadr i Administracji należy:
- przygotowanie projektu budżetu Zarządu Dróg w oparciu o przyznane środki budżetowe,
- przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie dyscypliny budżetowej,
- prowadzenie obsługi finansowo - księgowej Zarządu Dróg zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym zakresie,
- prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych oraz naliczanie amortyzacji i dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- rozliczanie inwentaryzacji oraz nadzór nad prawidłowością przeprowadzania inwentaryzacji,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- kontrola naliczania i odprowadzania podatków,
- prowadzenie gospodarki finansowej Zarządu Dróg polegającej na prawidłowym wykorzystywaniu przyznanych środków finansowych zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
- dokonywanie przelewów dla zadań budżetowych,
- zapewnienia należytej ochrony wartości pieniężnych,
- analizowanie wykorzystywanych środków budżetowych,
- informowanie Dyrektora Zarządu Dróg o ewentualnych zagrożeniach kosztów powyżej założonego planu wydatków na danym paragrafie,
- sprawdzanie dowodów pod względem formalno - rachunkowym,
- przyjmowanie i dekretowanie dowodów księgowych,
- nadzór nad terminową spłatą zobowiązań i ściąganiem należności bieżących, dochodzenie innych należności i roszczeń spornych, zgodnie z określoną procedurą,
- analizowanie zaangażowania wartościowego umów w kontekście planu wydatków (konta pozabilansowe),
- dokonywanie windykacji należności,
- nadzór nad prawidłowością prowadzenia kasy Zarządu Dróg,
- prowadzenie czynności kancelaryjnych
- obsługa Sekretariatu Zarządu Dróg,
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie właściwych ewidencji,
- obsługa centrali telefonicznej,
- zaopatrywanie pracowników w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
- prowadzenie księgi inwentarzowej przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu - dotyczy biura Zarządu Dróg w Ostródzie,
- prenumerata czasopism i publikacji,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- kompletowanie i aktualizowanie zbiorów wewnętrznych aktów normatywnych, typu: zarządzenia, regulaminy, instrukcje i informacje,
- prowadzenie zbiorczych ewidencji skarg i wniosków wpływających do Zarządu Dróg, przekazywanie ich stanowiskom pracy do załatwienia według właściwości,
- nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach biurowych Zarządu Dróg
- prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi i bankowymi - sporządzanie raportów kasowych,
- sporządzanie deklaracji PFRON,
- sporządzanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań.
Stanowisko d/s Zatrudnienia i Płac sprawuje Joanna Nienałtowska
Telefon 89 642-31-58, pokój nr 9
Do zakresu działania Stanowiska d/s Zatrudnienia i Płac należy:
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z przyjmowaniem, zwalnianiem, przenoszeniem i awansowaniem pracowników,
- prowadzenie akt osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów cywilnoprawnych i ich rozliczanie,
- ustalanie zasad wynagradzania pracowników i indywidualnego zaszeregowania zgodnie z obowiązującą tabelą płac,
- opracowanie planu urlopów wypoczynkowych,
- prowadzenie ewidencji pracowników, wydawanie delegacji służbowych oraz legitymacji ubezpieczeniowych,
- sporządzanie list obecności, prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz ewidencji obecności w pracy,
- sporządzanie list płacy oraz list płatniczych zasiłków z ubezpieczenia społecznego - prowadzenie dokumentacji,
- prowadzenie kart wynagrodzeń oraz kart zasiłkowych i chorobowych,
- sporządzanie formularzy ZUS dotyczących ubezpieczeń pracowników,
- obsługa programu PŁATNIK w zakresie elektronicznego przekazywania dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- sporządzanie informacji o dochodach podatników i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy oraz wydawanie zaświadczeń dla pracowników odnośnie zatrudnienia i wynagrodzenia,
- organizowanie i prowadzenie wszelkich spraw związanych ze szkoleniami pracowników,
- organizowanie wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich pracowników oraz nadzór nad aktualnością tych badań,
- prowadzenie działalności socjalnej dla pracowników w oparciu o obowiązujące przepisy w tym zakresie,
- kontrola stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników ogólnych i szczególnych przepisów BHP oraz prowadzenie działalności informacyjnej z tego zakresu wśród pracowników,
- współpraca z inspektorem ds. BHP,
- nadzorowanie realizacji prawa pracy i prowadzenie działalności informacyjnej z tego zakresu wśród pracowników,
- przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych,
- prowadzenie spraw związanych z ocenami kwalifikacyjnym,
- prowadzenie dokumentacji związanej z procedurą rekrutacyjną,
- prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą,
- sporządzanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań.
Pracownicy Zamówień Publicznych odpowiadają za powierzone im sprawy związane z prowadzeniem i przygotowywaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych i ponoszą odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie powierzonych im obowiązków.
Telefon 89 642-31-57, pokój nr 7
Do zakresu działania Zamówień Publicznych należy:
- prowadzenie postępowań w formie elektronicznej o udzielenie zamówień publicznych na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie w trybach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz zamówień zwolnionych ze stosowania ustawy prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy, o wartości przekraczającej próg określony w Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych ze stosowania tejże ustawy wprowadzonym zarządzeniem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie,
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w imieniu i na rzecz Powiatu Ostródzkiego z zakresu realizacji zadań dofinansowanych z zewnątrz w trybach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz zamówień zwolnionych ze stosowania ustawy prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy, o wartości przekraczającej próg określony w Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych na podstawie art.4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych ze stosowania tejże ustawy wprowadzonym uchwałą Zarządu Powiatu w Ostródzie,
- udział w pracach Komisji przetargowych powoływanych przez Dyrektora Zarządu Dróg powiatowych w Ostródzie do rozstrzygania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- przygotowywanie umów oraz aneksów do umów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie,
- przekazywanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
- sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówień, jakie przewiduje się przeprowadzić w danym roku budżetowym,
- opracowywanie i aktualizowanie regulaminów dotyczących udzielania zamówień publicznych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie.
Samodzielne stanowiska ds. Ochrony Danych Osobowych sprawuje Małgorzata Marciniuk
Telefon 89 642- 31- 51, pokój nr 8
Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. ochrony danych osobowych należy:
- opracowywanie, wdrażanie i aktualizowanie Polityki bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,
- informowanie Administratora danych Osobowych oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów o ochronie danych osobowych i doradzanie im w tej sprawie,
- monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów o ochronie danych w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania,
- udzielania na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonaniu zgodnie z RODO,
- współpraca z organem nadzorczym,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestii związanych z przetwarzaniem oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
- prowadzenie rejestru zbioru danych przetwarzanych przez administratora Danych Osobowych,
- przygotowywanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych i przekazywanie ich do akceptacji Dyrektorowi – administratorowi Danych oraz prowadzenie rejestru wydanych upoważnień,
- nadzór i kontrola nad systemem zabezpieczeń danych osobowych w zarządzie Dróg powiatowych w Ostródzie.
Funkcję Kierownika Działu Technicznego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje: Agnieszka Staniszewska
Telefon: 89 642-31-53, 89 642 31 70, pokój nr 2
Do zakresu działania Działu Technicznego należy:
- kontrola stanu dróg i obiektów mostowych,
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy dróg,
- wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
- planowanie i wykonywanie oświetlenia przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerów na drogach publicznych na terenie zabudowy
- prowadzenie ewidencji, wykazów i ksiąg obiektów mostowych – obsługa programu komputerowego,
- nadzór nad przeprowadzaniem okresowych kontroli drogowych obiektów inżynierskich
- gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych o obiektach mostowych i przechowywanie ich dokumentacji technicznej,
- zbieranie i przekazywanie informacji o stanie obiektów mostowych administrowanych przez Zarząd Dróg,
- koordynacja wykonywania na obiektach mostowych robót interwencyjnych związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- opracowywanie projektów planów finansowych budowy, przebudowy, remontu dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
- przygotowanie dokumentów potrzebnych do procesu budowlanego, uzyskiwanie decyzji środowiskowych, pozwoleń konserwatorskich, pozwoleń na budowę, zgłoszeń oraz innych wymaganych uzgodnień, wniosków,
- przygotowanie kosztorysów na podstawie opracowanych przedmiarów przygotowanych wspólnie z Obwodami Drogowymi,
- przygotowywanie materiałów technicznych do zamówień publicznych (specyfikacje techniczne, kalkulacje, opis techniczny zamówienia, wniosek o uruchomienie procedury zamówień publicznych),
- udział w Komisji przetargowej,
- prowadzenie nadzoru z ramienia inwestora nad realizacją robót, odbiór robót oraz ostateczne ich rozliczanie,
- przeglądy gwarancyjne zrealizowanych zadań,
- pełnienie dyżurów zimowego utrzymania dróg,
- załatwianie interwencji obcych związanych z realizacją prowadzonych zadań w zakresie dróg i obiektów mostowych,
- nadzór nad wprowadzaniem ograniczeń ruchu na drogach lub zamknięciem dróg dla ruchu w przypadkach gdy wymaga tego stan techniczny drogi lub obiektu mostowego oraz bezpieczeństwo ruchu w porozumieniu z Obwodami Drogowymi,
- realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu -prowadzenie dokumentacji organizacji ruchu w zakresie zarządzania ruchem oraz współpraca z organem właściwym do zarządzania ruchem w zakresie wprowadzania oznakowania pionowego, poziomego, sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- organizowanie pomiarów ruchu drogowego na drogach przygotowywanych pod inwestycje,
- analizowanie miejsc niebezpiecznych w związku z zaistniałymi wypadkami i kolizjami drogowymi na drogach powiatowych,
- udział w opracowywaniu dokumentów planistycznych,
- prowadzenie oraz udział w przeglądach obiektów mostowych,
- sporządzanie wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych; prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zadań, które otrzymały dofinansowanie, rozliczanie zadań,
- badanie wpływu robót drogowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
- przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
- przygotowywanie nieskomplikowanej dokumentacji technicznej,
- nadzór nad opracowywaniem dokumentacji technicznej zewnętrznej,
Funkcję Kierownika Działu Utrzymania w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje: Sławomir Palmowski
Telefon: 89 642-31-61, pokój nr 1
Do zakresu działania Działu Utrzymania należy:
- kontrola stanu dróg i obiektów mostowych,
- opracowywanie projektów planu rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opracowywanie projektów planów finansowych utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
- nadzór nad utrzymaniem części drogi, urządzeń drogi, budowli ziemnych, drogowych obiektów inżynierskich, znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- koordynacja robót w pasie drogowym
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
- nadzór i koordynacja pracy Obwodów Drogowych,
- prowadzenie elektronicznej ewidencji dróg, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionych organów, aktualizacja,
- sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
- nadzór nad przeprowadzaniem okresowych kontroli stanu dróg, w tym weryfikacja cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym stan bezpieczeństwa szczególnie zagrożonych uczestników ruchu drogowego,
- wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie utrzymania dróg,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego (przejazdy kolejowe),
- nadzór nad gospodarką zadrzewienia przydrożnego – opracowywanie planu wyrębu drzew przydrożnych, utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
- nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości,
- zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie opłat, o których mowa w art. 39 ust. 7,
- nadzór nad instalacją w pasie drogowym stacjonarnych urządzeń rejestrujących, obudów na te urządzenia, ich usuwaniem oraz utrzymaniem, zapewnienie należytego funkcjonowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących,
- przygotowywanie materiałów technicznych z bieżącego utrzymania do zamówień publicznych (specyfikacje techniczne, kalkulacje, opis techniczny zamówienia, wniosek o uruchomienie procedury zamówień publicznych),
- udział w Komisji przetargowej,
- prowadzenie nadzoru nad realizacją robót z bieżącego utrzymania, odbieranie oraz ostateczne ich rozliczanie,
- załatwianie interwencji obcych związanych z remontem dróg i obiektów mostowych,
- nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg – dyżury zimowego utrzymania dróg,
- koordynacja przeciwpowodziowej i przeciwlądowej ochrony mostów na obszarze działania Zarządu Dróg,
- załatwianie interwencji obcych związanych z utrzymaniem dróg i obiektów mostowych,
- nadzór nad wprowadzaniem ograniczeń ruchu na drogach lub zamknięciem dróg dla ruchu w przypadkach gdy wymaga tego stan techniczny drogi lub obiektu mostowego oraz bezpieczeństwo ruchu w porozumieniu z Obwodami Drogowymi,
- analizowanie miejsc niebezpiecznych w związku z zaistniałymi wypadkami i kolizjami drogowymi na drogach powiatowych,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu, wyrażanie zgód na korzystanie z przystanków oraz wydawanie opinii odnośnie wykorzystania dróg w sposób szczególny w zakresie ustalonym przepisami państwowymi,
- organizowanie z udziałem Policji kontroli pojazdów kołowych w zakresie respektowania wymogów dopuszczalnych obciążeń pojazdów,
- ochrona dróg w okresie występowania przełomów – oznakowanie, ewidencja i sprawozdawczość, przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
Funkcję Kierownika Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie sprawuje: Mariusz Beszczak
Telefon 89 642-31-54, pokój nr 3
Kierownik Obwodu Drogowego Nr 1 wykonuje zadania na obszarze:
- Miasta Ostróda
- Miasta i Gminy Miłomłyn,
- Gminy Grunwald,
- Gminy Dąbrówno,
- Gminy Ostróda.
Na podstawie porozumienia pomiędzy Powiatem Ostródzkim a Miastem Ostróda rolę zarządcy na ulicach będącymi drogami powiatowymi na terenie miasta Ostróda pełni Miasto Ostróda.
Funkcję Kierownika Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu sprawuje: Agnieszka Wiśniewska
Dane adresowe: ul. 3 Maja 11, 14-300 Morąg, tel. 89 757-23-51
Kierownik Obwodu Drogowego Nr 2 wykonuje zadania na obszarze:
- Miasta i Gminy Miłakowo,
- Miasta i Gminy Morąg,
- Gminy Małdyty,
- Gminy Łukta.
Do zakresu działania Obwodów Drogowych należy:
- objazdy dróg i kontrola stanu dróg i obiektów mostowych,
- oznakowanie i doraźne wypełnianie ubytków w nawierzchni dróg lub ich naprawa, gdy stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wnioskowanie zlecenia robót w zakresie naprawy dróg innym wykonawcom,
- wykonywanie doraźnych lub trwałych napraw miejscowych uszkodzeń poboczy, skarp, nasypów, wykopów, itp.
- Oznakowanie odcinków dróg zagrożonych przełomami i koniecznych objazdów oraz oznakowanie miejsc robót interwencyjnych wymagających zmian w organizacji ruchu, usuwanie skutków przełomów w zakresie określonych przez Zarząd Dróg,
- usuwanie z korony drogi przeszkód zagrażających bezpieczeństwu ruchu i wszelkich zanieczyszczeń,
- wykonywanie przecinek w poboczach likwidujących zastoiska wodne na nawierzchni drogi,
- czyszczenie nawierzchni drogi i chodników w zakresie ustalonym przepisami oraz oczyszczanie i odchwaszczanie ścieków betonowych usytuowanych w koronie drogi i lokalne udrażnianie rowów przydrożnych oraz czyszczenie studzienek ściekowych i innych urządzeń odwadniających,
- utrzymywanie w czystości i czytelności znaków pionowych, wymiana uszkodzonych znaków drogowych i uzupełnianie brakujących,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
- uzupełnianie brakujących i wymiana słupków hektometrowych,
- zabezpieczanie uszkodzonych elementów urządzeń drogowych (poręczy mostowych, barier ochronnych) i wykonywanie drobnych napraw tych urządzeń,
- uzupełnianie ubytków oznakowania poziomego w zakresie określanych przez Zarząd Dróg,
- pielęgnowanie istniejącego zadrzewienia,
- wycinanie pojedynczych drzew przydrożnych, usuwanie pni i przycinanie gałęzi ograniczających skrajnię drogową lub stwarzających zagrożenia,
- sporządzanie rocznych planów wyrębu drzew oraz sporządzanie protokołów klasyfikacji drewna,
- koszenie trawy i niszczenie chwastów i samosiewów drzew i krzewów na poboczach, skarpach, w rowach, zwłaszcza w miejscach ograniczających widoczność,
- prowadzenie przeglądów bieżących dróg i obiektów mostowych,
- interwencyjne czyszczenie przepustów pod drogami i zjazdami,
- zabezpieczenie miejsc awarii obiektów mostowych przez odpowiednie ich oznakowanie i wykonanie robót zabezpieczających,
- wykonywanie drobnych robót utrzymaniowych i konserwacyjnych obiektów mostowych,
- kierowanie robotami zimowego utrzymania dróg - ustawianie,
- zdejmowanie, naprawy oraz magazynowanie zasłon przeciwśnieżnych, prowadzenie dyżurów,
- wykonywanie innych prac zimowego utrzymania dróg w zakresach ustalonych przez Zarząd Dróg,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów porządkowych na drogach i obiektach mostowych, w szczególności przepisów dotyczących umieszczania obcych urządzeń w pasie drogowym, ochrony dróg przed zanieczyszczaniem, prawidłowości zabezpieczenia i oznakowania wszelkich robót wykonywanych w obrębie pasa drogowego,
- kontrolowanie czy roboty obce w pasie drogowym są wykonywane na podstawie wydanego zezwolenia i zgodnie z ustaleniami zawartymi w tym zezwoleniu,
- dokumentowanie wszelkich naruszeń pasa drogowego i składanie o tym informacji Dyrektorowi Zarządu Dróg,
- przygotowywanie i rozliczanie miesięcznych planów robót,
- opracowywanie zestawień rocznych potrzeb i przedkładanie ich do Działu Technicznego w celu opracowania planu robót,
- obsługiwanie i utrzymywanie we właściwym stanie technicznym środków transportowych i sprzętu drogowego - czuwanie nad prawidłową konserwacją i eksploatacją, zgłaszanie do Zarządu Dróg zapotrzebowań na materiały, sprzęt i środki transportowe, rozliczanie materiałów pędnych,
- utrzymywanie w należytym stanie budynków drogowych, nadzorowanie nad utrzymaniem czystości w pomieszczeniach i porządku na terenie posesji Obwodu Drogowego,
- przygotowywanie danych do przetargów (przedmiar robót),
- nadzorowanie nad robotami utrzymaniowymi i budowlanymi, udział w przetargach prowadzonych przez Zarząd Dróg oraz udział w odbiorach robót prowadzonych na drogach powiatowych,
- kierowanie pracą podległych pracowników, zapewnienie na robotach warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.pożarowych. Prowadzenie szkoleń wstępnych pracowników fizycznych przed przystąpieniem do pracy w zakresie przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, dyscypliny pracy i p.poż. Zaopatrywanie pracowników w odzież ochronną oraz środki czystości i wyposażenia ich w odpowiedni i niezbędny sprzęt do wykonywania pracy.
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałek każdego tygodnia od godz. 8:00 do godz. 10:00
Zastępca Dyrektora przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorek każdego tygodnia od godz. 8:00 do godz. 10:00
Pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych zobowiązani są do przyjmowania interesantów w ciągu dnia pracy Zarządu Dróg.
Szczegółowy tryb postępowania w sprawach przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków regulują odrębne przepisy.
Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw interesantów ponoszą pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami czynności.
Nadzór nad rozpatrywaniem spraw wnoszonych przez interesantów do Zarządu Dróg sprawuje Dyrektor.
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w oparciu o przepisy kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz.572 z późn. zm.), oraz w oparciu o instrukcję kancelaryjną określoną w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011r. nr 14, poz.67 z późn. zm.).