Przeniesienie zgłoszenia budowy lub innych robót budowlanych
PRZENIESIENIE ZGŁOSZENIA BUDOWY LUB INNYCH ROBÓT BUDOWLANYCH
Dokumenty
Wykaz dokumentów
- Wniosek o przeniesienie zgłoszenia budowy lub innych robót budowlanych (wzór do pobrania)
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (wzór B-3 do pobrania)
- Oświadczenie o przejęciu przez podmiot, na który ma być przeniesione zgłoszenie budowy lub innych robót budowlanych, wszelkich praw i obowiązków wynikających z przenoszonego zgłoszenia
- Zgoda inwestora (strony), który złożył zgłoszenie budowy lub innych robót budowlanych, na jego przeniesienie na rzecz innego podmiotu
- Pełnomocnictwo
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
Informacje dodatkowe
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane powinno być złożone przez podmiot, na który ma być przeniesione zgłoszenie budowy lub innych robót budowlanych (nowy inwestor).
- W przypadku zwrotu wnioskodawcy dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub jego kopii, adnotacji o jej uregulowaniu dokonuje się na złożonym wniosku.
- Pełnomocnictwo dołącza się, jeżeli w postępowaniu jest się reprezentowanym przez pełnomocnika. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa wynosi 17,00 zł. Nie podlega opłacie pełnomocnictwo udzielane mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu.
Opłaty
- Opłatę skarbową należy uiścić w przypadku wydawania decyzji o przenoszeniu praw i obowiązków wynikających z przyjętego zgłoszenia dotyczącego:
- budowy wolno stojącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego;
- przebudowy wolno stojącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego;
- budowy sieci: elektroenergetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, telekomunikacyjnych.
Opłata ta wynosi 90,00 zł. Przy czym, w przypadku wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, opłatę skarbową należy uiścić tylko w przypadku, gdy oprócz funkcji mieszkalnej pełni on inną funkcję (np. niemieszkalną użytkową).
- W przypadku przenoszenia zgłoszenia budowy lub innych robót budowlanych dotyczących innych inwestycji opłata skarbowa wynosi 10,00 zł.
- Opłaty skarbowej nie płacą jednostki budżetowe i samorządowe.
- Opłacie skarbowej nie podlega wydanie decyzji w sprawach budownictwa mieszkaniowego (z wyjątkiem przypadku opisanego w punkcie 1).
Opłatę skarbową uiszcza się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej a dokonuje się w kasie Urzędu Miejskiego w Ostródzie lub bezgotówkowo na jego konto.
Dane podstawowe dla Gminy Miejskiej Ostróda:
Ul. Mickiewicza 24
14-100 Ostróda
REGON: 510743404
NIP: 741-209-06-54
BANK MILLENNIUM 19 1160 2202 0000 0005 0164 4789
Konto
BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. 25 1600 1462 1027 9414 1000 0016 obowiązuje tylko do końca 2021 r.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
§ 3. 1. Składający wniosek lub pełnomocnictwo albo dokonujący zgłoszenia zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, zwany dalej "dowodem zapłaty", albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w kancelarii ogólnej Starostwa tj. pok. nr 133. Inwestorzy z terenu gmin Morąg, Miłakowo i Małdyty składają zgłoszenie wraz z załącznikami w Oddziale Budownictwa i Architektury w Morągu ul. 11 Listopada 9 pok. nr 2.
Termin załatwienia sprawy:
Załatwienie sprawy w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku o przyjęcie zgłoszenia.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Budownictwa i Architektury Starostwa Powiatowego w Ostródzie (pokój 436, tel.6429818) oraz Oddział Budownictwa i Architektury w Morągu ul. 11 listopada 9 (pok. 13 tel. 89 642-98-92) - z terenu gmin Morąg, Miłakowo, Małdyty.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, za pośrednictwem Starosty Ostródzkiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Ulgi:
Brak.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej