Rejestracja stowarzyszenia kultury fizycznej
Wniosek o rejestrację stowarzyszenia kultury fizycznej
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o rejestrację stowarzyszenia kultury fizycznej
- Protokół z zebrania założycielskiego
- Uchwały z zebrania założycielskiego (w sprawie założenia klubu, w sprawie uchwalenia statutu, w sprawie powołania komitetu założycielskiego albo władz stowarzyszenia, w sprawie wyboru komisji rewizyjnej)
- Statut stowarzyszenia
- Lista obecności uczestników na zebraniu założycielskim (imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, data urodzenia, podpis)
- Lista założycieli stowarzyszenia – minimum 7 członków (imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, data urodzenia, podpis)
- Informacja o adresie siedziby stowarzyszenia kultury fizycznej
Opłaty:
(na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, Dz. U. 2015 r., poz. 783 ze zmianami)
- za wydanie decyzji administracyjnej o wpisaniu do ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej – 10 zł
- za wydanie wypisu (zaświadczenia) z ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej – 17 zł
- każdy duplikat wydanego wypisu – 5 zł
Opłat należy dokonywać w kasie Urzędu Miasta w Ostródzie, ul. Mickiewicza 24
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Starosty Ostródzkiego w terminie 14 dni od jej doręczenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. 2016 r., poz. 176 ze zmianami).
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. 2015 r., poz. 1393 ze zmianami).