Udzielanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną (z wyjątkiem jednostki samorządu terytorialnego) lub fizyczną
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej zawierający:
- oznaczenie założyciela szkoły lub placówki publicznej i jego siedziby, a w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną - miejsca zamieszkania,
- wskazanie organu uprawnionego do prowadzenia w imieniu założyciela spraw szkoły lub placówki (dotyczy osoby prawnej),
- określenie typu szkoły lub rodzaju placówki publicznej, daty rozpoczęcia działalności, przewidywanej liczby uczniów (słuchaczy),
- określenie zawodów, w których szkoła będzie kształcić,
- określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę (w przypadku szkoły specjalnej),
- wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki publicznej, wraz z informacją o jej warunkach lokalowych oraz wyposażeniu w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do realizacji zadań statutowych,
- Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego i kopię statutu lub innego dokumentu stanowiącego podstawę funkcjonowania osoby prawnej, a w przypadku osoby fizycznej – wypis z dowodu osobistego potwierdzających imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania;
- Projekt aktu założycielskiego szkoły lub placówki;
- Projekt statutu szkoły lub placówki;
- Opinie właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym mieścić się będzie szkoła lub placówka, i najbliższym jego otoczeniu;
- Wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce, wraz z informacją i ich kwalifikacjach;
- Zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
- Zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół i placówek publicznych.
Opłaty:
brak
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5, pok. 133 (parter)
Termin załatwienia sprawy:
do 30 dni
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego w Ostródzie, pok. 302, 304, tel. 642-98-19 i 642-98-30
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji wnioskodawcy służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Informacje dodatkowe:
Wniosek o udzielenie zezwolenia wraz z kompletem niezbędnych dokumentów powinien być złożony nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok, w którym ma nastąpić uruchomienie szkoły lub placówki.
Udzielenie lub odmowa udzielenia zezwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
art. 58 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) i rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 marca 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną lub fizyczną (Dz. U. z 2004 r. Nr 46, poz. 438 z późn. zm.).