Wersja obowiązująca z dnia
Ochrona danych osobowych
Szanowni Państwo,
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
realizując wynikający z przywołanych przepisów obowiązek informacyjny, nałożony na Starostwo Powiatowe, jako administratora przetwarzającego Państwa dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji powierzonych ustawowo zadań publicznych,
informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w ramach zadań publicznych, realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Ostródzie jest Starosta Ostródzki, 14-100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego 5;
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych można się kontaktować pod nr telefonu: 89 642 98 40 lub adresem e-mail: grobis@powiat.ostroda.pl
- Państwa dane osobowe są lub będą przetwarzane przez Administratora przede wszystkim w celu realizacji ustawowych zadań powiatu w zakresie obrony cywilnej, zdrowia i spraw obywatelskich, wykonania przez Powiat Ostródzki zadań realizowanych w interesie publicznym oraz w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa - w szczególności przez przepisy ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym - oraz w celu wykonania przez Administratora ciążących na nim obowiązków prawnych.W zakresie zadań Referatu Obrony Cywilnej, Zdrowia i Spraw Obywatelskich Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji ustawowych zadań powiatu, w szczególności:
- zarządzania zagrożeniami i sytuacjami kryzysowymi;
- organizacji i przeprowadzania kwalifikacji wojskowej;
- zapewnienia ochrony informacji niejawnych;
- monitorowania działalności zakładów opieki zdrowotnej;
- wydawania decyzji w przedmiocie sprowadzenia zwłok z zagranicy;
- współpracy na rzecz kombatantów i osób represjonowanych;
- prowadzenia biura rzeczy znalezionych.
- W uzasadnionych przypadkach Państwa dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu wykonania umowy, której będziecie Państwo stroną lub na podstawie Państwa uprzedniej, wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, w zakresie, jaki nie wynika z wyżej wskazanych celów.
- Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych są przede wszystkim przepisy przywołanego we wstępie rozporządzenia UE, w szczególności:
- art. 6 ust 1 lit. e (wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej),
- art. 6 ust. 1 lit. c (wykonanie obowiązku prawnego),
- art. 6 ust. 1 lit. b (wykonanie umowy),
- art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda osoby fizycznej) oraz
- art. 9 ust. 2 lit. g (realizacja ważnego interesu publicznego)
- oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa, normujące zasady oraz warunki prowadzenia i załatwiania spraw, powierzonych do ich realizacji kompetencji Referatu Obrony Cywilnej, Zdrowia i Spraw Obywatelskich, m.in.:
- Ustawa z dnia 21.11.1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP;
- Ustawa z dnia 23.04.1964 r. – Kodeks cywilny;
- Ustawa z dnia 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym;
- Ustawa z dnia 31.03.1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27.12.2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich;
- Ustawa z dnia 05.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
- Ustawa z dnia 20.02.2015 r. o rzeczach znalezionych;
- Odbiorcą Państwa danych osobowych, przetwarzanych w celu realizacji zadań określonych w pkt 3, będą jedynie inne podmioty publiczne upoważnione do ich przetwarzania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zadań publicznych (wskazanych w pkt 3) oraz wypełnienia obowiązku prawnego nałożonego na administratora, a następnie zostaną archiwizowane przez okresy wskazane w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych jak również innych przepisów prawa oraz wewnętrznych regulaminów. Okres przechowywania Państwa danych osobowych może wynikać także z terminów dochodzenia i przedawnienia roszczeń. Po ustaniu lub zakończeniu przetwarzania Państwa dane osobowe zostaną usunięte.
- Dodatkowo informujemy, że posiadają Państwo prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, w tym także do informacji, czy są one w ogóle przetwarzane w jakikolwiek sposób;
- żądania sprostowania swoich danych osobowych w sytuacji stwierdzenia, że są one nieprawidłowe czy niekompletne;
- usunięcia swoich danych osobowych w przypadkach wynikających z obowiązujących przepisów;
- ograniczenia zakresu przetwarzania swoich danych osobowych w sytuacjach kiedy jest to uzasadnione;
- wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie swoich danych osobowych, dotyczących Państwa szczególnej sytuacji;
- do cofnięcia, w dowolnym momencie, zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, których przetwarzanie zostało powierzone Administratorowi na podstawie uprzedniej Państwa zgody i w przypadku, kiedy nie ograniczają tego wymagania ustawowe; wycofanie zgody nie ma jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych, posiadacie Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie dotyczących Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa;
- Państwa dane osobowe, przetwarzane przez Administratora, nie będą podlegały zarówno zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji (w tym profilowaniu) ani przekazaniu ich do Państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowej.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym. Ich podanie jest Państwa obowiązkiem, wynikającym z obowiązujących przepisów i stanowi warunek konieczny do zrealizowania zadania publicznego dotyczącego sprawy (podania, żądania, wniosku itp.), z którą zgłosiliście się Państwo do Administratora. Konsekwencją odmowy podania danych osobowych będzie odmowa załatwienia Państwa sprawy, wynikająca z formalnej i prawnej niemożności jej rozstrzygnięcia.