Informacja dla podmiotów prowadzących działalność w zakresie gospodarowania odpadami dotycząca znowelizowanych przepisów ustawy o odpadach

Polityka cookies

Serwis Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przetwarza dane w celach wynikających z funkcjonowania Serwisu oraz używa „ciasteczek” tj. plików „Cookies” w celach statystycznych i funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis do potrzeb osób go odwiedzających. Każdy odwiedzający ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce samodzielnie, dzięki czemu żadne informacje nie będą przez nas zbierane lub może kontynuować przeglądanie Serwisu akceptując stosowanie plików „Cookies”. Jednocześnie informujemy, iż szczegółowe informacje na temat tego czym są „ciasteczka” i jak je wyłączyć można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Polityka Prywatności

Skoczek

Skocz do Wyszukiwarki Skocz do Menu Głównego Skocz do Głównej Zawartości
herb Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostródzie
Poradnik interesanta Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Wersja z dnia

Informacja dla podmiotów prowadzących działalność w zakresie gospodarowania odpadami dotycząca znowelizowanych przepisów ustawy o odpadach

Informacja dla podmiotów prowadzących działalność w zakresie gospodarowania odpadami dotycząca znowelizowanych przepisów ustawy o odpadach.

 

Informuję, że weszły w życie istotne zmiany wynikające z nowelizacji ustawy z dnia 14  grudnia 2012 r. o odpadach ( tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), w szczególności ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 1592) .

W związku z powyższym zgodnie z art. 14 ust. 1. ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw  posiadacz odpadów, który przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jest obowiązany w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ww. ustawy (tj. do dnia 04.09.2019 r.) złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 14 ust. 4 . ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw w przypadku, jeżeli posiadacz odpadów nie złoży wniosku we wskazanym terminie, zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenia na wytwarzanie odpadów, w zakresie określenia wymagań dotyczących zbierania lub przetwarzania odpadów, wygasa.

Ponadto zgodnie z  zapisami art.10 ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw prowadzący instalację, który posiada pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie odpadów lub przetwarzanie odpadów, jest obowiązany w terminie 1 roku od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy ( tj. do dnia 04.09.2019 r.), złożyć wniosek o zmianę tego pozwolenia, w celu dostosowania go do przepisów zmienionych ww. ustawą. W przypadku gdy prowadzący instalację nie dopełni tego obowiązku, pozwolenie to wygasa w zakresie gospodarowania odpadami. Przepisy art. 14 ust.1-7 stosuje się odpowiednio.