Inspektor (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
OGŁOSZENIE O NABORZE NR 2/2025
Na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1135) Starosta Ostródzki ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektora w Wydziale Oświaty, Kultury i Sportu
Wymiar etatu: 1 pełny etat
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5, 14 – 100 Ostróda.
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Cieszy się nieposzlakowaną opinią.
- Wykształcenie wyższe administracyjne.
- Co najmniej 5 staż pracy w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Biegła znajomość obsługi komputera (MS-Office, w tym Excel), programów:
- iArkusz Progman,
- z zakresu naboru elektronicznego do szkół ponadpodstawowych,
- System Informacji Oświatowej,
- umiejętność pracy w generatorach wniosków i sprawozdań w ramach różnych projektów, programów i przedsięwzięć.
- Wymagania dodatkowe:
- Znajomość:
- przepisów dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo Oświatowe
- ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
- ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela.
- ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- Znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania oświaty.
- Komunikatywność, samodzielność i dyspozycyjność.
- Umiejętność pracy w zespole.
Wymagania niezbędne i dodatkowe zawarte w ogłoszeniu będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu ofert w równym stopniu.
- Znajomość:
- Zakres wykonywanych zadań:
- Przygotowywanie wniosków w ramach kryteriów podziału rezerwy na uzupełnienie dochodów jednostek samorządu terytorialnego w obszarze oświaty.
- Składanie wniosków w ramach rządowych programów, projektów i przedsięwzięć na wsparcie szkół i placówek w zakresie realizowanych zadań oraz rozliczanie otrzymywanych dotacji w tym zakresie.
- Rozliczanie dotacji otrzymywanej przez Powiat Ostródzki na funkcjonowanie Powiatowej Biblioteki Pedagogicznej.
- Koordynowanie naboru elektronicznego do szkół ponadpodstawowych.
- Analiza i przygotowanie do zatwierdzania arkuszy organizacji: Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Ostródzie, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Szymanowie, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Miłakowie oraz Zespołu Placówek Pedagogicznych w Ostródzie.
- Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem potrzeb oświatowych dla specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych i Zespołu Placówek Pedagogicznych.
- Kontrole prawidłowości danych wykazywanych w Systemie Informacji Oświatowej przez szkoły i placówki oświatowe.
- Prowadzenie spraw związanych z odpłatnością za pobyt i wyżywieniem wychowanków w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.
- Prowadzenie spraw związanych z nauczaniem indywidualnym uczniów.
- Opracowywanie materiałów do corocznej informacji o stanie realizacji zadań oświatowych.
- Realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem boiska Orlik oraz realizacja projektów Ministerstwa Sportu i Turystyki dla uczniów i mieszkańców powiatu.
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Biblioteki Multimedialnej Powiatu Ostródzkiego „Przystań z Kulturą”.
- Opracowywanie projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu oraz zarządzeń Starosty Ostródzkiego w zakresie wynikającym z przepisów prawa oświatowego, w ramach realizowanego zakresu czynności.
- Przygotowywanie materiałów dla Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Rady Powiatu w Ostródzie zgodnie z realizowanym zakresem czynności.
- Informacja o warunkach pracy:
Praca biurowa, indywidualna, wymaga umiejętnego współdziałania z innymi, wykonywana w pomieszczeniach biurowych, związana z obsługą interesantów, w poniedziałki od 8:00 – 16:00, wtorek – piątek w godzinach 7:00-15:00, sporadycznie poza normalnymi godzinami pracy w tygodniu.
Pracownik wykonuje zadania określone przez przełożonego. - W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty:
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Życiorys ( cv ).
- List motywacyjny.
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kompetencje zawodowe.
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia).
- Własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata: o posiadaniu zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o niekaralności.
- W przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys (cv) i list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
(t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.z 2024 r., poz. 1135) oraz ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz.277 z późn. zm.)”.
Oferty należy składać w formie pisemnej do sekretariatu Starostwa Powiatowego w Ostródzie ul. Jana III Sobieskiego 5 pok. Nr 218 lub przesłać listem, w terminie do 21 lipca 2025 r. do godziny 14:00.
Rozpatrzeniu nie będą podlegały oferty złożone po terminie, niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu oraz oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów i podpisów pod listem motywacyjnym i pod oświadczeniami.
Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do naboru oraz kandydatów nie spełniających wymagań określonych w ogłoszeniu mogą być odebrane w ciągu miesiąca od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru.
W przypadku nieodebrania – zostaną zniszczone.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiat.ostroda.pl oraz na tablicy informacyjnej w Starostwie Powiatowym w Ostródzie przy ul. Jana III Sobieskiego 5.
Ostróda, dnia 07 lipca 2025 r.