Kierownik/Pedagog (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
Ogłoszenie otwartego konkursu na stanowisko kierownika/pedagoga
Świetlicy Terapeutycznej w Ostródzie
Na podstawie art. 13 ust. 3 i art.. 32 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. 2019 poz. 1282) oraz art. 25 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. 2020 poz. 821)
Zarząd Powiatu w Ostródzie
ogłasza nabór na stanowisko kierownika/pedagoga Świetlicy Terapeutycznej
w Ostródzie
- Nazwa i adres jednostki:
Świetlica Terapeutyczna w Ostródzie ul. Sportowa 1
- Określenie stanowiska:
Kierownik placówki opiekuńczo-wychowawczej wsparcia dziennego,
Pedagog
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Cieszy się nieposzlakowaną opinią.
- Posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku.
- Posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce:
- na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą lub
- na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami dyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
- Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
- Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Wymagania dodatkowe:
- Ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi lub organizacji pomocy społecznej.
- Co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną lub wykonywała przez co najmniej 3 lata działalność gospodarczą o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku.
- Minimum roczny staż pracy w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub instytucji realizującej zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
- Doświadczenie we współpracy z organizacjami ukierunkowanymi na wsparcie rodziny
i wychowanie dzieci. - Inicjatywa i umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.
- Komunikatywność, w tym łatwość nawiązywania kontaktów.
- Zdolności organizacyjne, odpowiedzialność, zaangażowanie i dyspozycyjność.
- Wysoka kultura osobista, komunikatywność, rzetelność, systematyczność .
- Obsługa komputera w zakresie pakietu biurowego.
- Umiejętność zarządzania zespołem.
- Zakres wykonywanych zadań:
- Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania świetlicy.
- Kierowanie i nadzór nad zespołem pracowników świetlicy.
- Zarządzanie oraz ustalanie organizacji wewnętrznej placówki.
- Reprezentowanie placówki na zewnątrz.
- Sprawowanie nadzoru nad powierzonym majątkiem.
- Realizowanie celów statutowych placówki.
- Współpraca z rodzicami lub opiekunami dziecka, placówkami oświatowymi
i podmiotami leczniczymi, organami samorządowymi, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie oraz instytucjami, jednostkami, osobami fizycznymi i prywatnymi, które prowadzą działalność w obszarze pomocy dziecku i rodzinie. - Tworzenie warunków do realizacji zadań statutowych poprzez właściwe gospodarowanie środkami określonymi w planie jednostkowym dochodów i wydatków.
- Zwierzchnictwo służbowe w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy i wykonywanie czynności pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych w placówce.
- Informacja o warunkach pracy:
- Wymiar czasu pracy na stanowisku kierownika – 1/2 etatu.
- Wymiar czasu pracy na stanowisku pedagoga – 1/2 etatu.
- Miejsce pracy – Świetlica Terapeutyczna w Ostródzie ul. Sportowa 1.
- Warunki pracy – praca biurowa, wymaga umiejętnego współdziałania z innymi, wykonywana w pomieszczeniach biurowych (przy komputerze) jak również w terenie, związana z kontaktem z osobami spoza placówki, brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych, brak toalety przystosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych, stanowisko pracy nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w placówce opiekuńczo – wychowawczej wsparcia dziennego w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia o naborze:
W miesiącu czerwcu 2020r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w placówce, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020r., poz. 426 z późn. zm), wyniósł mniej niż 6% ogółu zatrudnionych.
- Wymagane dokumenty:
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
- List motywacyjny.
- Klauzula informacyjna z zakresu danych osobowych dla kandydatów do pracy.
- Kopie dyplomów ukończenia studiów wyższych i studiów podyplomowych.
- Pisemna informacja o ukończonych kursach, szkoleniach w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej oraz profilaktyki.
- Kopie świadectw pracy.
- Własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, oświadczenie, że kandydat nie był karany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz nie toczy się przeciwko niemu postepowanie karne.
- Własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona, oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
- Koncepcja pracy na stanowisku kierownika placówki opiekuńczo – wychowawczej wsparcia dziennego.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys (cv) i list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1282) oraz ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040
z późn. zm.).
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko kierownika/ pedagoga Świetlicy Terapeutycznej w Ostródzie” do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie ul. Jana III Sobieskiego 5 pok. nr 212 lub przesłać listem (liczy się data wpływu), w terminie do 22 lipca 2020r. do godziny 14.00.
Rozpatrzeniu nie będą podlegały oferty złożone po terminie, niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu oraz oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów
i podpisów pod listem motywacyjnym i pod oświadczeniami.
Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do naboru oraz kandydatów nie spełniających wymagań określonych w ogłoszeniu mogą być odebrane w ciągu miesiąca od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru.
W przypadku nieodebrania – zostaną zniszczone.
Informacji na temat naboru udziela Pani Grażyna Kłosińska, tel. 89 642 98 88 w godz. 7.00 – 13.00 , e-mail: sekretariat@pcpr.ostroda.pl.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej bip.powiat.ostroda.pl pcpr.ostroda.pl oraz na tablicy informacyjnej w Starostwie Powiatowym w Ostródzie przy ul. Jana III Sobieskiego 5.
Ostróda, dnia 9 lipca 2020 r.