Wersja obowiązująca z dnia

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu Ostródzkiego w 2021 r.

Ostróda, 2.11.2020 r.

 

RL.524.6.2020

ZARZĄD POWIATU W OSTRÓDZIE

Działając na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.2020.0.920), art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2019 r., poz. 294), ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 ) ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego polegającego na prowadzeniu w 2021 roku 1 punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, 1 punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Powiecie Ostródzkim.

  1. Rodzaj zadania

Powierzenie zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu Ostródzkiego w 2021 r.

  1. Tytuł zadania:

Realizacja zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu Ostródzkiego w 2021 r.

  1. Miejsce realizacji zadania:
    1. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Olsztyńska 2, p. 209 – dotyczy prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej,
    2. CUP w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 9, p. 226 – dotyczy świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

 

Harmonogram wskazujący dni i godziny, w których udzielana będzie nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie:

 

Lp.

 

Lokalizacja

Tygodniowy rozkład pracy – Nieodpłatna pomoc prawna.

Mediacja ( min. 2 dyżury w miesiącu – do ustalenia)

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

1

MOPS Ostróda

9:00 -13:00

9:00 -13:00

9:00 -13:00

9:00 -13:00

9:00 -13:00

 

 

 

Harmonogram wskazujący dni i godziny, w których udzielana będzie nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

 

Lp.

 

Lokalizacja

Tygodniowy rozkład pracy – Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

1

CUP Ostróda

13:15 - 17:15

13:15 - 17:15 13:15 - 17:15 13:15 - 17:15 13:15 - 17:15

       

  1.  Informacja o sposobie realizacji zadania w roku bieżącym i poprzednim:
    1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju na rok 2020 wynosi 128.040 zł brutto,
    2. Wysokość środków finansowych przekazanych na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju w roku 2019 wyniosła 128.040 zł brutto.
  2. Zadanie obejmuje:
    1. Zadanie polega na świadczeniu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej zgodnie z ustawą ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2019 r., poz. 294, ze zm.) zwanej dalej ustawą o npp.
    2. W ramach realizacji zadania realizowana będzie mediacja. Na tym etapie planuje się przeznaczyć 2 pełne dyżury w miesiącu na spotkania z mediatorem ( 4 godzinne z możliwością wydłużenia do 5 godzin). W przypadku zgłoszenia większego zapotrzebowania ilość spotkań z mediatorem może zostać zwiększona. Wyznaczenie dyżurów nie blokuje również możliwości świadczenia porad o innej tematyce, jeśli nie byłoby zapotrzebowania na usługi mediacyjne. Jedno spotkanie mediacyjne nie może przekroczyć połowy czasu trwania dyżuru.
    3. W ramach umowy, organizacji pozarządowej powierza się jednocześnie zadania z zakresu edukacji prawnej, m.in. ulotki, plakaty, poradniki itp.
    4. Nieodpłatnej pomocy prawnej udziela osobiście adwokat lub radca prawny, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach z ich upoważnienia aplikant adwokacki lub aplikant radcowski.
    5. Nieodpłatnej pomocy prawnej w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej powierzonych do prowadzenia organizacji pozarządowej może udzielać także osoba spełniająca warunki, o których mowa w art. 11 ust. 3 ustawy o npp.
    6. Nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego udziela osoba spełniająca wymagania określone w art. 11 ust. 3a ustawy o npp.
    7. Nieodpłatną mediację prowadzi mediator, spełniający wymagania określone w art. 4a pkt. 6 i 8 ustawy o npp.
    8. Zadania z zakresu edukacji prawnej mogą być realizowane w formach, które w szczególności polegają na opracowaniu informatorów, poradników i plakatów, prowadzeniu otwartych wykładów  i warsztatów oraz rozpowszechnianiu informacji za pośrednictwem środków masowego przekazu  i innych zwyczajowo przyjętych form komunikacji, w tym kampanii społecznych.
    9. Czas trwania dyżuru w trakcie roku może zostać wydłużony do co najmniej 5 godzin dziennie w przypadku gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwia sprawne umawianie terminów wizyt  w punktach.
    10. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość skorzystania z tzw. asysty pomocniczej, która  polega na dodatkowym wsparciu osób korzystających z pomocy, mających trudności w samodzielnej realizacji otrzymanej porady z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych. Może być również udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
    11. Organizacje zobowiązane są do zalogowania się oraz dokumentowania części A Kart Pomocy w systemie informatycznym.
  3. Cel:

Zapewnienie dostępu osobom uprawnionym do nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego poprzez realizację zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu Ostródzkiego w 2021 r.

  1. Adresaci zadania:

Osoby uprawnione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  1. Podmioty uprawnione do złożenia oferty

O prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej może ubiegać się organizacja pozarządowa prowadząca działalność pożytku publicznego, wpisana na listę, o której mowa w art. 11 d ust 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, prowadzona przez Wojewodę Warmińsko – Mazurskiego, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej.

O prowadzenie punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może ubiegać się organizacja pozarządowa prowadząca działalność pożytku publicznego, wpisana na listę, o której mowa w art.11d ust 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, prowadzona przez Wojewodę Warmińsko – Mazurskiego, w zakresie udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji.

  1. Rezultaty

Oferta musi zawierać dane dot. rezultatów zadania a także sposobu ich pomiaru.

  1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

Na realizację zadania przeznacza się kwotę:

128.040 zł brutto – słownie: sto dwadzieścia osiem tysięcy czterdzieści złotych brutto, w tym:

120.120 zł brutto – słownie: sto dwadzieścia tysięcy sto dwadzieścia złotych brutto, na prowadzenie dwóch punktów: jednego nieodpłatnej pomocy prawnej oraz jednego nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,

7.920 zł brutto  – słownie: siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia złotych brutto na edukację prawną (ww. kwota przeznaczona jest na dwa punkty, tj. na prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego).

  1. Zasady przyznania dotacji

Zasady przyznania dotacji na realizację powyższych zadań określają przepisy:

  1. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1057
  2. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, ze zm.),
  3. ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz.294),

 

  1. Termin i warunki realizacji zadania
    1. Realizacja zadania publicznego powinna nastąpić w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.
      Nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie ma być udzielane w wymiarze 5 dni w tygodniu, przez co najmniej 4 godziny dziennie z możliwością wydłużenia czasu trwania dyżuru do co najmniej 5 godzin dziennie we wszystkich punktach na terenie powiatu, zgodnie z harmonogramem, w lokalach wyznaczonych przez powiat ostródzki,
    2. Dotacja przyznana organizacji zostanie przekazana po zawarciu umowy o realizację zadania publicznego na warunkach w niej określonych.
    3. W ramach umowy, organizacji pozarządowej zostanie powierzone jednocześnie zadanie z zakresu edukacji prawnej, realizowane w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, w wymiarze co najmniej jednego zadania na rok na każdy punkt, w szczególności w formach, o których mowa w art. 3b ust. 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
    4. Zleceniobiorca zobowiązany jest m. in. do:
      • prowadzenia punktów  nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez  5 dni  w tygodniu  przez  co najmniej  4 godziny dziennie w każdym z punktów,
      • udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego  na zasadach określonych w ustawie o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieopłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
      • W przypadku zmiany lokalizacji punktu bądź godzin udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej zleceniobiorca zobowiązany jest do świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej w zmienionej lokalizacji bądź w zmienionych godzinach.
  2. Termin i sposób składania ofert

Oferty należy złożyć do dnia 27.11.2020 roku do godz. 15:00 na adres:

STAROSTWO POWIATOWE W OSTRÓDZIE, UL. JANA III SOBIESKIEGO 5, 14-100 OSTRÓDA

  1. Wypełnione oferty wraz z załącznikami należy składać w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Ostródzie, pok. 133.
  2. W przypadku przesłania oferty wraz z załącznikami pocztą o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego w Ostródzie.
  3. Ofertę należy złożyć wg wzoru określonego w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  4. Oferty wraz załącznikami powinny być złożone w zamkniętej kopercie. Na kopercie należy wpisać nazwę organizacji oraz nazwę zadania: „Konkurs ofert: Realizacja zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu Ostródzkiego w 2021 r.”
  5. Oferta powinna być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie ze statutem lub innym dokumentem, lub rejestrem określającym sposób reprezentacji wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy oraz pieczątka nagłówkowa oferenta.
  6. Nie przewiduje się możliwości uzupełnienia oferty, która została złożona w stanie niekompletnym.
  7. Wszystkie załączniki do oferty w formie kserokopii powinny zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem.
  8. Wymagane dokumenty:
wymagane dokumenty do konkursu

Do oferty należy dołączyć:

Wymagane dokumenty:

Aktualny wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji, potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go  reprezentujących

Wyciąg musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym

Kopię aktualnego Statutu organizacji pozarządowej

Aktualna kopia statutu

Potwierdzenie wpisu na listę wojewody o której mowa w art. 11 d ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2019 r., poz.294)

Aktualny wydruk listy prowadzonej przez Wojewodę

Umowy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2019 r., poz. 291) i w przypadku nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego umowy z osobami o których mowa w art. 11 ust. 3a w/w ustawy.

  1. Kserokopie umów potwierdzających świadczenie pomocy prawnej w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. ustalając zakres pracy w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu przez co najmniej 4 godziny dziennie.
  2. Wykaz w/w osób

Umowy zawarte z mediatorami

  1. Kserokopie umów potwierdzających świadczenie mediacji w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
  2. Wykaz w/w osób

Dokument opisujący standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości

Kserokopia dokumentu

Zaświadczenia, o których mowa w art. 11 ust. 3 a pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2019 r. poz. 294) i/albo zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia z oceną pozytywną , o którym mowa w art. 11 a ust. 1 oraz/lub zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia doszkalającego o którym mowa w art. 11 a ust. 2 w/w ustawy.

Kserokopia dokumentu

 

  1. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
    1. KRYTERIA OCENY FORMALNEJ :
kryteria oceny
  1. Poprawność złożenia oferty ( właściwy wzór oferty, kompletność podpisów przez osoby upoważnione, zachowanie terminu złożenia oferty, kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem
  1. Oferta została złożona przed podmiot uprawniony (oferent  jest organizacją pozarządową lub innym podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, i została wpisana na listę prowadzoną przez Wojewodę Warmińsko - Mazurskiego),
  1. Oferta została złożona na zadanie, którego zakres mieści się w dziedzinie działalności statutowej oferenta,
  1. Kompletność wymaganych załączników.

 

  1. KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ:

 

kryteria Oceny merytorycznej

Lp.

Kryteria Oceny merytorycznej

Punktacja

1

Kalkulacja kosztów realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (zasadność i rzetelność określania kosztów)

0 - 5 pkt

2

Spodziewane rezultaty (ocena możliwości ich wykonania oraz sposób pomiaru)

0 – 5 pkt

3

Dotychczasowe doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze

0 – 10 pkt

4

Dostępność udzielania porad osobom niepełnosprawnym oraz mającym trudności w poruszaniu się oraz komunikacji

0 – 5 pkt

5

Sposób realizacji zadań z zakresu edukacji prawnej

0 - 10 pkt

6

Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne

0 – 10 pkt

Razem

45   pkt

Aby oferta mogła być dalej rozpatrywana musi osiągnąć minimalny próg 20 punktów 

 

  1. Rozpatrzenie ofert nastąpi najpóźniej do dnia 15.12.2020 roku.
  2. Oferty złożone niezgodnie z ogłoszeniem m.in. na niewłaściwych drukach, niekompletne, nieczytelne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych. Oferta złożona bez wymaganych załączników jest niekompletna i zostanie odrzucona z przyczyn formalnych i pozostaje bez rozpatrzenia 
  3. Oferty opiniuje komisja konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu w Ostródzie.
  4. Komisja Konkursowa sporządza protokół, który przedkładany jest Zarządowi Powiatu  w Ostródzie.
  5. Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmuje Zarząd Powiatu  w Ostródzie.
  6. Rozstrzygnięcie konkursu zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Powiatu Ostródzkiego oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Ostródzie.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), realizując wynikający z przywołanych przepisów obowiązek informacyjny, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych, przetwarzanych w związku z realizacją zadań publicznych, realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Ostródzie jest Starosta Ostródzki, 14-100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego 5;
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych można się kontaktować pod nr telefonu: 89 642 98 40 lub adresem e-mail: grobis@powiat.ostroda.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe, wskazane we wniosku, będą przetwarzane przez Administratora w celu wykonania obowiązku prawnego dotyczącego wymogu rozpoznania i rozpatrzenia wniosku o dostęp do informacji publicznej oraz wykonania przez Administratora innych ciążących na nim obowiązków prawnych. 
  4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są przepisy przywołanego we wstępie rozporządzenia UE,    w szczególności art. 6 ust. 1 lit. c (wykonanie obowiązku prawnego), skonkretyzowane w przepisach krajowych, przede wszystkim Ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. 
  5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych, przetwarzanych w celu realizacji zadań określonych w pkt 3, będą jedynie inne podmioty publiczne upoważnione do ich przetwarzania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do wykonania obowiązku prawnego administratora (wskazanego w pkt 3), a następnie zostaną archiwizowane przez okresy wskazane w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych może wynikać także z terminów dochodzenia i przedawnienia roszczeń. Po ustaniu lub zakończeniu przetwarzania Państwa dane osobowe zostaną  usunięte.
  7. Informujemy, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych ma Pani/Pan prawo:
    1. dostępu do treści swoich danych osobowych, w tym także do informacji, czy są one w ogóle przetwarzane w jakikolwiek sposób;
    2. żądania sprostowania swoich danych osobowych w sytuacji stwierdzenia, że są one nieprawidłowe czy niekompletne; 
    3. usunięcia swoich danych osobowych w przypadkach wynikających z obowiązujących przepisów;
    4. ograniczenia zakresu przetwarzania swoich danych osobowych w sytuacjach kiedy jest to uzasadnione;
    5. wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie swoich danych osobowych, dotyczących Państwa szczególnej sytuacji;
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  9. Pani/Pana dane osobowe, przetwarzane przez Administratora, nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji (profilowaniu) oraz nie będą przekazywane do Państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowej. 
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest wymogiem ustawowym. Odmowa ich podania będzie skutkować niemożnością rozpatrzenia złożonego wniosku o dostęp do informacji publicznej. 

 

Zarząd Powiatu w Ostródzie 

Załączniki