Wersja obowiązująca z dnia

Obwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji administracyjnej, w trybie art. 124b w zw. z art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, udostepniającej nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawym, położonej w obrębie Mała Ruś, gmina Ostróda, składającej się m.in. z  działki 141/120 o pow. 97,5880 ha

Ostróda, dnia 07 sierpnia 2024 r.

GN.6853.1.4.2024.IJ

OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji administracyjnej ograniczającej sposób korzystania z nieruchomości

Na podstawie art. 49, w związku z art. 61 § 1 i § 4, ustawy z dnia   14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.),

zawiadamiam

o wszczęciu, na wniosek ENERGA - OPERATOR S.A. z siedzibą w Gdańsku, reprezentowanej przez pełnomocnika Michalinę Szota, postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji administracyjnej, w trybie art. 124b w  zw.  z art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o  gospodarce nieruchomościami  (Dz.U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.) udostępniającej   nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w obrębie Mała Ruś, gmina Ostróda, składającej się m.in. z  działki 141/120 o pow. 97,5880 ha, w związku  z planowaną przez Energa-Operator S.A inwestycją polegającą na demontażu napowietrznej linii elektroenergetycznej SN 15kV wraz ze stanowiskami słupowymi szt. 12.

Zgodnie z art. 114 ust 3 i ust 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o  gospodarce nieruchomościami informacja o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o  nieuregulowanym stanie prawnym, została podana do publicznej wiadomości w dniu 3 czerwca 2024r.  poprzez opublikowanie w prasie o zasięgu ogólnopolskim, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostródzie oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Ostródzie. 
W terminie 2 miesięcy, od dnia ogłoszenia ww. informacji, nie zgłosiły się osoby, które wykazałyby, że przysługują im prawa rzeczowe do przedmiotowej nieruchomości, skutkiem czego jest wszczęcie niniejszego postępowania.
Stosownie do art. 41 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego zostanie wywieszone na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Ostródzie oraz zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostródzie (bip.powiat.ostroda.pl) w dniu 12 sierpnia 2024r.  

Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadomienie stron o  czynnościach organu administracji publicznej w formie publicznego obwieszczenia lub innej formie publicznego ogłoszenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w  Biuletynie Informacji Publicznej.
Na podstawie art. 35 i art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadamiam również, że przedmiotowe postępowanie nie zostanie załatwione w terminie ustawowym, z  uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania dowodowego oraz dużą ilość aktualnie prowadzonych spraw. Nowy termin załatwienia sprawy wskazuje się do 31 października 2024r. 

Jednocześnie informuję, że strona ma możliwość czynnego udziału w każdym stadium postępowania, wypowiedzenia się w ww. sprawie, wnoszenia uwag, składania wniosków i  wyjaśnień oraz zgłaszania żądań. 

Informacje w przedmiotowej sprawie można uzyskać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Ostródzie, przy ul. Jana III Sobieskiego 5, 14-100 Ostróda, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i  Ewidencji Gruntów, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 15:00  pod nr tel.:  (89) 642 98 56 lub drogą mailową: jankowska@powiat.ostroda.pl.

 

STAROSTA
Andrzej Wiczkowski