Oddanie nieruchomości jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd
Wymagane dokumenty:
Wniosek
Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna (państwowa lub samorządowa nie posiadająca osobowości prawnej).
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria ogólna Starostwa Powiatowego w Ostródzie przy ul. Jana III Sobieskiego 5, pokój nr 133.
Dokumenty można składać codziennie w godzinach od 7:00 do 15:00, natomiast w poniedziałek od 8:00 do 16:00.
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wniosek i załączniki są zwolnione z opłaty skarbowej.
Termin załatwienia sprawy:
w ciągu miesiąca;
Sposób załatwienia sprawy:
Trwały zarząd jest formą władania nieruchomości przez jednostkę organizacyjną. Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna (państwowa lub samorządowa nie posiadająca osobowości prawnej). Trwały zarząd ustanawia się na czas oznaczony lub nie oznaczony w drodze decyzji. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego. Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanych przez Starostę w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, przysługuje stronie odwołanie do Wojewody, a od decyzji wydawanych przez Zarząd Powiatu do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Ostródzkiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawna:
Art. 43 – 50 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami