Informacja dla osób ze szczególnymi potrzebami
System nieodpłatnej pomocy kierowany jest także do osób ze szczególnymi potrzebami, w tym do osób z niepełnosprawnościami. W celu zapewnienia odpowiedniej obsługi takim beneficjentom, system dysponuje dostępem do technologii ułatwiających porozumiewanie się oraz korzysta z pomocy profesjonalistów zewnętrznych np. tłumaczy języka migowego.
Oprócz możliwości uzyskania porady stacjonarnie w punkcie, osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się mogą korzystać z porady poza lokalem punktu lub przy użyciu środków porozumiewania się na odległość, takich jak telefon lub komunikatory internetowe, niezależnie od sytuacji epidemicznej.
Aby otrzymać nieodpłatną pomoc prawną lub obywatelską albo skorzystać z usługi nieodpłatnej mediacji, należy najpierw zapisać się na wizytę. Można tego dokonać:
- telefonicznie – pod numerem 89 642 98 03 w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Ostródzie
- elektronicznie – pisząc adres e-mail: centrala@powiat.ostroda.pl lub zapisując się przy pomocy formularza dostępnego na stronie https://zapisy-np.ms.gov.pl;